PDA

Vis full versjon : Trenger ny forsterker, hjelp!!



Vegardb92
06/07/11, 21:50
Før så hadde jeg 1 2 kanals forsterker som jeg brukte ene kanalen til å drive høyttalerene på hattehyllen og de foran ble drevet rett fra spilleren...

suben var drevet av en annen forsterker (fusion en-am30020, 300W) og den gikk til helvette...

og da lurer jeg på om noen kunne hjulpet meg å finne en forsterker som kan drive subben OG høyttalerene på hattehyllen så jeg slipper 2 forsterkere (pga at det blir litt ryddigere baki der og osv)

Er helt blåst når det gjelder bilstereo så jeg trenger hjelp her, bare finn en forsterker som kan gjøre dette til max 2000 så er jeg fornøyd, nesten litt flaut å så lite snøring på det her menmen...

Kan legge til at subben 12", hvor mye watt osv husker jeg ikke, er ikke jeg som har kjøpt noe av dette serru, følgte med bilen hele pakka

todleif
06/07/11, 23:01
Da må du ha minimum 3 kanaler.
Er ikkje so mange 3 kanals forsterker, so da er det sikkert greiare å finne ein 4-kanals forsterker.

Men uten info om suben, er det nok vanskeligt å anbefalle noke.
Ta bilde av suben og eventuelt ta den ut av kassen og les opp infoen bakpå

Nybakken
07/07/11, 09:43
Jeg ville kjøpt ny forsterker til suben og hatt to separate forsterkere. En firekanaler kan fort levere alt for lite effekt til en sub såsant du ikke er oppi en relativt høy prisklasse (avhenger jo selvfølgelig av hvordan element du har da)

gull pilen
07/07/11, 12:41
jeg kjører en 5 kanals forsterker på lignende oppsett...
der gir sub kanalen 300w rms så det holder vel for deg og..
er en planet audio forsterker jeg har...

Espedalen
07/07/11, 14:37
Jeg har en forsterker 4.1000 tror jeg det er, Hifonics.
Koster cirka 900 kroner hjem til Norge fra Sonicelectronix, ogja, denne greier dine høytalere i hattehyllen + subbene.

Det som er kjekt med forsterkeren er at du kan stille fks. du har phonokabler inn til kanal 1/2, da kan du stille på Forsterken KUN kanal 1/2 deretter har du phonokabler til 3/4, altså, da stiller du mye bass etcetc på kanal 3/4.
Veldig gunstig, altså, for å gjøre det lett, fra "Rear" på spiller til 1/2 på forsterker, still diskant.
Fra SUB-out på spiller til 3/4 på forsterker, still bass.