PDA

Vis full versjon : vibrasjon når jeg passerer 80 og når jeg bremser ?



jonmorten91
06/07/11, 21:49
hallo lurte på om det er noen som veit hva det kan være når det begynner og riste når jeg passerer 80km/h, det samme når jeg bremser, hvis jeg ligger i 100km/h så rister det no jævli i rattet helt til jeg ligger under 80, da slutter det, og når jeg gir gass går det helt fint til jeg har passert 80? :confused:

har byttet hjullager siden det var gåent, men det rister enda, sitter også nye skiver og klosser.


takker på forhånd, mvh Jon Morten

christoffera
06/07/11, 21:59
Ubalanserte dekk?

kermitt
06/07/11, 22:03
balanser hjula dine og sjekk endeledda dine. Men det er veldig typisk hjulvibrasjoner.

jonmorten91
06/07/11, 22:04
hmm, veit ikke? det rister jo fært når jeg bremser, veit ikke om ublanse i dekka kan gjøre så det rister så mye jeg ? men kan jo for prøve med ett annet sett med hjul jeg har :P

jonmorten91
06/07/11, 22:06
så hvis det rister da, da får jeg sjekke endeledda, for det sette her er akkuratt kjøpt og avbalansert :)

kermitt
06/07/11, 22:23
Eventuelt SYK kast i skiver.

PekaillVolvo
07/07/11, 16:07
Jeg hadde voldsom vibrasjon i fordekkene, men når jeg har fått skiftet bærekule på venstre og ytre endeledd på høyre og deretter justert spissinga var vibrasjonene borte... Det var deilig... :)

Loggy
07/07/11, 16:37
Har samme greiene, og for og si det slikt... Det rister kun på sommerdekka, ikke vinterdekk :) Så er nok ubalanse, eller som i mitt tilfelle, skeive felger. Lønn imorgen, nye felger og dekk neste uke. GLEDER MEG

christoffera
08/07/11, 11:48
Jeg har og samme greie, og i mitt tilfelle er det jævli med kast i den ene skiva...

hkv
11/07/11, 17:24
så hvis det rister da, da får jeg sjekke endeledda, for det sette her er akkuratt kjøpt og avbalansert :)

He der.
Det at dekkene dine akkurat er byttet, og avbalansert trenger ikke ha noe å si.. Når dekkene blir skiftet, så legges det på glidemiddel på dekket for å få det på felgen. Om man da akslererer eller bremser kraftig rett etter dekkskifte, så rissikerer du at dekket sklir på felgen. Og med det så er alt ute av balanse igjen :rolleyes: Har øpplevd dette selv, og en kompis på dekk omsetninga sa at dette ikke var uvanlig.

Altså: Rett etter dekkskift, skal dekkene kjøres inn på felg, for å få skikkelig heft mellom felg og dekk :)