PDA

Vis full versjon : R-front



Anders Dybvadsskog
05/07/11, 20:10
Har fått et tilbud på en r-fanger til v70, den mangler ALT:p Er selve fangeren bare:p hva trenger jeg? gitter og tåkelys skjønner jeg, men er det egen grill? passer listene fra min fanger på denne?

a|ex
06/07/11, 04:13
Driver akkurat og skifter til R-front på S60'en min, så har satt meg litt inn i dette kan du si..;)

I tillegg til selve fangeren trenger du:

- R-grill
- R tåkelys
- Plastdeksler rundt tåkelysa
- R bakstykke (innvendig plastramme)
- R festebraketter på hver side
- R isoporplate mellom bakstykke og fanger
- Ny gummilist på toppen mellom fanger og panser
- Gitter eller plastriller i luftinntaket under grillen (valgfritt)

Og ja, hvis pyntelistene ikke følger med, så trenger du dem også. Hvis du har en V70n faceliftfanger tror jeg dem passer overens. Og når du først konverterer til R-front bør du jo ha R frontlykter også..;)

Anders Dybvadsskog
06/07/11, 15:42
Er det forskjell på lyktene også alså?:p
Hva kommer dette på da?:
- R-grill
- R tåkelys
- Plastdeksler rundt tåkelysa
- R bakstykke (innvendig plastramme)
- R festebraketter på hver side
- R isoporplate mellom bakstykke og fanger
- Ny gummilist på toppen mellom fanger og panser
- Gitter eller plastriller i luftinntaket under grillen (valgfritt)

Tom K
06/07/11, 21:14
blir nok billigere å kjøpe en komplett R fanger fra sverige da tenker jeg

a|ex
06/07/11, 22:08
Lurt som Tom sier, å få tak i en front som er komplett. Bare plastramma og festebrakettene alene koster over 2000,-. Grill koster rundt 3500, tåkelys ca 3000,- osvosv...

GMV
06/07/11, 22:23
Se her!! (http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_V70N_R_Front___lampor_2003_34768333.htm?ca=3&w=3)

Runis
07/07/11, 00:13
Se her!! (http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_V70N_R_Front___lampor_2003_34768333.htm?ca=3&w=3)

Gummi lista å bakre isopordel til fangeren flytter du bare over fra din gammle front.Festebrakettene på hver side er heller ikke nødvendig å bytte.Har gjort dette på en v70n så derfor jeg vet.

Anders Dybvadsskog
07/07/11, 09:26
Sendte mail til han nå:) var langt sør så håper han kanskje kan sende da:p

GMV
07/07/11, 13:30
De aller fleste sender med bussgods. Isåfall er det bare å hente på Storlien.

a|ex
07/07/11, 14:17
Gummi lista å bakre isopordel til fangeren flytter du bare over fra din gammle front.Festebrakettene på hver side er heller ikke nødvendig å bytte.Har gjort dette på en v70n så derfor jeg vet.

Gummilista er teipet på originalfangeren din og sitter i to klips, ikke bare å flytte over uten å ødelegge. Mulig du kan bruke festebrakettene på V70, men på S60 går det ihvertfall ikke. Samme med isoporplata. Var det en V70 etter facelift du skiftet på?

Runis
07/07/11, 14:59
Gummilista er teipet på originalfangeren din og sitter i to klips, ikke bare å flytte over uten å ødelegge. Mulig du kan bruke festebrakettene på V70, men på S60 går det ihvertfall ikke. Samme med isoporplata. Var det en V70 etter facelift du skiftet på?

lista gikk fint ann å få av hel.limet er kleberi så ingen problem å bruke denn om igjen visst du er forsiktig ved demontering å klipsene er hele.anngående feste brakettene så forklar gjerne hvorfor de ikke kan brukes.Går hvertfall ann på v70 før facelift,synes det er rart om ikke dette skulle gå på s60 også.

a|ex
08/07/11, 00:11
V70 og S60 har ulike frontfangere, og ulik innmat. Tydeligvis passer da V70-brakettene overens med de som brukes i R-fangerne, men med S60 passer det ikke. Innfestingene er helt annerledes.