PDA

Vis full versjon : Merkelig sted for rust? Galvanisert....



93_volvo960
04/07/11, 18:45
Jeg oppdaget at jeg hadde fått en rustblemme på 960'n.

Under luftfilterboksen så er det ca 5 cm hvor det i skjøten mellom innerskjerm og skjerm har dannet seg en solid rustboble. Er bare i selve skjøten det er rust (men mye!) og som sagt ca bare 5 cm.

Tenkte jeg skulle høre med en type og få han til å bare kutte ut den stumpen hvor det er rust og sette inn et nytt stykke der. Er jo bare en liten bit!

Men så tenkte jeg....... synes jeg har hørt: siden det er galvanisert (angivelig), så er det ikke bra å sveise. Da blir resten av skjermen svekket og mister sin rustbeskyttelse. Har jeg drømt? Eller er det noen som kan bekrefte at det er korrekt?

I så fall bør jeg jo skifte både skjerm og innerskjerm - og det er vel litt jobb....... :eek:

Alternativt kan jeg vel ta bort luftfilterboksen og skrape bort løs rust og deretter prøve å kline på noe antirustgreie.... :confused:

kermitt
04/07/11, 18:53
helt vanlig på alle 700/900. Det mister rustbeskyttelsen akkurat der du sveiser, men det holder seg veldig bra om du behandler det riktig etterpå. sinkspray, lakk, karroseri kit osv. Fjern rusta skikkelig, antirust humbug er bare humbug :p