PDA

Vis full versjon : bytte av orginale høytalere i '99 V70



VRom
04/07/11, 17:05
Tenkte å oppgradere standard-versionen til denne bilen, uten å ødelegge den.
Lurer først på hvordan man tar ut diskantene i dashen på en følsom måte? Da de to skruene ikke har et hode som er skruvjern-vennlige?

ThePlace
04/07/11, 18:28
Tror det er plastplugger de diskantene er festet med.
Hvilken høytalere er det du skal putte inn?

VRom
04/07/11, 18:58
Javel, da blir de dratt ut etter rykk og napp-metoden.. pioneer a-ccelerate skal inn i plassen. Tenkte å flytte de originale bak i d-stolpen.

ThePlace
04/07/11, 20:23
Det skal være en låsepinne i midten av plastpluggen, prøv å dra den ut før du røsker/drar for mye i den :)

VRom
04/07/11, 21:23
Det var faktisk bare å trykke inn de låsepinnene. Nå er diskantene flyttet bak i d-stolpene, og virker også der. Plug and play sålangt. :) Lurer på om jeg kan bruke de eksisterende kablene foran? De nye to-komp skal forbindes og de kablene har jeg ikke oppdaget jeg nå. :( Hvordan tar jeg ut gittrene i dørene, skånsomt - går det uten og løsne dørtrekket?

Tore
04/07/11, 21:26
Høytalergitteret i dørene sitter fast i dørsidene; må av med hele dørplata innvendig. Grei sak; skru av håpndtakene og slikt og dra hele plata ut.

VRom
04/07/11, 22:05
Skjønner. Da må jeg ha det greit med kablene når jeg kommer meg dit. Har vært greit om de eksisterende pluggene kunne brukes.

VRom
05/07/11, 22:57
Noen som vet om det er å få tak i plugger som passer, altså type hun, til de eksisterende. Tenkte at høytalerbyttet skulle være enkelt å reversere, og da smeller jeg bare dem på elementene. :)

Tore
06/07/11, 07:11
Tviler jeg på; du får heller klippe, lodde og bruke krympestrømpe; det er likeså reversibelt det også, sett i forhold til jobben med å ta av dørpaneler og slikt... :-)

Morgis
06/07/11, 10:03
får kjøpt slike plugger hos volvo.. har dem ikke foran meg, men du finner dem i vadis, eller ved å bruke lang tid hos bilia så dem kan lete for deg i sine vida kataloger.

veldig lurt, så ikke neste eier sutrer over klipte ledninger og slikt når han vil montere origiinale volvo premium høytalere istedet. :)

Tore
06/07/11, 10:54
Så sannelig :-)
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?product_code=SAK-3207&category=Volvo&section=Car%20Audio

Borstad
06/07/11, 12:02
Har akkurat satt inn ett 2 komponent pioneer frontsett i bilen min, 97mod v70.
Meget enkel jobb med å sette inn disse, kan anbefale deg å kjøpe høytalerringer på Bilradiospesialisten om du skal ha 16cm høytalere i dørene, gjør instalasjonen så mye enklere.

Ett lite tips, kjøp deg ett par kabelsko som er litt for store til kontakten på orginalhøytalerene, slip disse til de passer i denne kontakten, så videre til høytaleren. På denne måten slipper du å kutte opp det orginale..

Ett annet tips er også å kutte i ISO overføringen istedet for bilens kabeler, mye lettere å skifte ut om det skulle være noe + at det ikke er noe gunstig å kødde med den orginale ledningmatta :)

VRom
06/07/11, 23:05
Så sannelig :-)
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?product_code=SAK-3207&category=Volvo&section=Car%20Audio

Kan dette kjøpes her til lands? Noe slikt du mener de har på Volvo Morgis? Disse gjør det genialt enkelt.

Morgis
06/07/11, 23:10
de har alt slik i løsvare hos volvo.. så kobler du og presser kablene selv.

VRom
20/07/11, 18:16
Tilpasset kabelsko i dashen og det gikk greit, takk Borstad!
Skal prøve meg på å bytte høyttalerne i alle dører nå, men det ser ikke så enkelt ut å løsne dørtrekkene som det Tore sa? Finner en skrue, og den holder ikke alt på plass alene. Er sinnsykt redd for å lage merker og ødelegge. Hvordan gjøres det? Har lett etter en How-to, uten hell ...

Borstad
20/07/11, 19:16
Tilpasset kabelsko i dashen og det gikk greit, takk Borstad!
Skal prøve meg på å bytte høyttalerne i alle dører nå, men det ser ikke så enkelt ut å løsne dørtrekkene som det Tore sa? Finner en skrue, og den holder ikke alt på plass alene. Er sinnsykt redd for å lage merker og ødelegge. Hvordan gjøres det? Har lett etter en How-to, uten hell ...

Det sitter en skru inni døråpneren, det håndtaket du tar i for å ha igjenn døren etter deg. så kan du også ta ut den plastikkbiten rundt døråpneren. Resten av døren sitter fast i klips rundt sidene, disse tåler faktisk en del. så du må dra de ut fra døren. Ta ett godt tak i dørtrekket å napp det ut, etter dette er det bare å løfte opp.. Pass på å få ut alle klipsene, mener det er 7-8 klips i dørtrekket :)

VRom
20/07/11, 20:05
Takk, skal prøve dette. :) Ser du anbefaler høytalerringer, vil det si at det ikke lar seg gjøre å sette inn nye uten disse? Er samme str på de jeg setter inn.

Borstad
23/07/11, 16:51
Takk, skal prøve dette. :) Ser du anbefaler høytalerringer, vil det si at det ikke lar seg gjøre å sette inn nye uten disse? Er samme str på de jeg setter inn.

Kan godt hende magneten på høytaleren butter i døra om du ikke har ringene for å "space" ut.. Men tror det fungerer også uten, spørs hvor mye høytaleren bygger.