Vis full versjon : bytte av orginale høytalere i '99 V70
Tenkte å oppgradere standard-versionen til denne bilen, uten å ødelegge den.
Lurer først på hvordan man tar ut diskantene i dashen på en følsom måte? Da de to skruene ikke har et hode som er skruvjern-vennlige?
Tror det er plastplugger de diskantene er festet med.
Hvilken høytalere er det du skal putte inn?
Javel, da blir de dratt ut etter rykk og napp-metoden.. pioneer a-ccelerate skal inn i plassen. Tenkte å flytte de originale bak i d-stolpen.
Det skal være en låsepinne i midten av plastpluggen, prøv å dra den ut før du røsker/drar for mye i den :)
Det var faktisk bare å trykke inn de låsepinnene. Nå er diskantene flyttet bak i d-stolpene, og virker også der. Plug and play sålangt. :) Lurer på om jeg kan bruke de eksisterende kablene foran? De nye to-komp skal forbindes og de kablene har jeg ikke oppdaget jeg nå. :( Hvordan tar jeg ut gittrene i dørene, skånsomt - går det uten og løsne dørtrekket?
Høytalergitteret i dørene sitter fast i dørsidene; må av med hele dørplata innvendig. Grei sak; skru av håpndtakene og slikt og dra hele plata ut.
Skjønner. Da må jeg ha det greit med kablene når jeg kommer meg dit. Har vært greit om de eksisterende pluggene kunne brukes.
Noen som vet om det er å få tak i plugger som passer, altså type hun, til de eksisterende. Tenkte at høytalerbyttet skulle være enkelt å reversere, og da smeller jeg bare dem på elementene. :)
Tviler jeg på; du får heller klippe, lodde og bruke krympestrømpe; det er likeså reversibelt det også, sett i forhold til jobben med å ta av dørpaneler og slikt... :-)
får kjøpt slike plugger hos volvo.. har dem ikke foran meg, men du finner dem i vadis, eller ved å bruke lang tid hos bilia så dem kan lete for deg i sine vida kataloger.
veldig lurt, så ikke neste eier sutrer over klipte ledninger og slikt når han vil montere origiinale volvo premium høytalere istedet. :)
Så sannelig :-)
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?product_code=SAK-3207&category=Volvo§ion=Car%20Audio
Har akkurat satt inn ett 2 komponent pioneer frontsett i bilen min, 97mod v70.
Meget enkel jobb med å sette inn disse, kan anbefale deg å kjøpe høytalerringer på Bilradiospesialisten om du skal ha 16cm høytalere i dørene, gjør instalasjonen så mye enklere.
Ett lite tips, kjøp deg ett par kabelsko som er litt for store til kontakten på orginalhøytalerene, slip disse til de passer i denne kontakten, så videre til høytaleren. På denne måten slipper du å kutte opp det orginale..
Ett annet tips er også å kutte i ISO overføringen istedet for bilens kabeler, mye lettere å skifte ut om det skulle være noe + at det ikke er noe gunstig å kødde med den orginale ledningmatta :)
Så sannelig :-)
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?product_code=SAK-3207&category=Volvo§ion=Car%20Audio
Kan dette kjøpes her til lands? Noe slikt du mener de har på Volvo Morgis? Disse gjør det genialt enkelt.
de har alt slik i løsvare hos volvo.. så kobler du og presser kablene selv.
Tilpasset kabelsko i dashen og det gikk greit, takk Borstad!
Skal prøve meg på å bytte høyttalerne i alle dører nå, men det ser ikke så enkelt ut å løsne dørtrekkene som det Tore sa? Finner en skrue, og den holder ikke alt på plass alene. Er sinnsykt redd for å lage merker og ødelegge. Hvordan gjøres det? Har lett etter en How-to, uten hell ...
Tilpasset kabelsko i dashen og det gikk greit, takk Borstad!
Skal prøve meg på å bytte høyttalerne i alle dører nå, men det ser ikke så enkelt ut å løsne dørtrekkene som det Tore sa? Finner en skrue, og den holder ikke alt på plass alene. Er sinnsykt redd for å lage merker og ødelegge. Hvordan gjøres det? Har lett etter en How-to, uten hell ...
Det sitter en skru inni døråpneren, det håndtaket du tar i for å ha igjenn døren etter deg. så kan du også ta ut den plastikkbiten rundt døråpneren. Resten av døren sitter fast i klips rundt sidene, disse tåler faktisk en del. så du må dra de ut fra døren. Ta ett godt tak i dørtrekket å napp det ut, etter dette er det bare å løfte opp.. Pass på å få ut alle klipsene, mener det er 7-8 klips i dørtrekket :)
Takk, skal prøve dette. :) Ser du anbefaler høytalerringer, vil det si at det ikke lar seg gjøre å sette inn nye uten disse? Er samme str på de jeg setter inn.
Takk, skal prøve dette. :) Ser du anbefaler høytalerringer, vil det si at det ikke lar seg gjøre å sette inn nye uten disse? Er samme str på de jeg setter inn.
Kan godt hende magneten på høytaleren butter i døra om du ikke har ringene for å "space" ut.. Men tror det fungerer også uten, spørs hvor mye høytaleren bygger.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.