PDA

Vis full versjon : Listverk 245 Classic



gleid
04/07/11, 14:29
Har en '92 245 Classic som er rød og har svart front samt svarte lister. Den har også noe som ser ut som et slags vinylbelegg rundt vindusrammene på dørene.

Svartlakken har begynt å flasse av på flere steder på listene under vinduene og under lakken er det chrome! Så da lurer jeg på, kom Classic med org svarte lister, svarte "skuldre" og front, eller er detta noe som forrige eier har satt/lakka på. Virker litt rart hvis Volvo bare lakka gamle chromelister svarte og satt på!

Det svarte vinylbelegget flasser også av enkelte steder og hvordan erstatter man sånt?

Noen som vet? :confused:

Volvo-turbo
04/07/11, 19:20
92 modell classic har:
* Komplett svart listvert rundt bilen, over hovedlykter & park/blink, grill inklusive ramme.
* Sort tape stripe under sidevinduer. Denne har en tendens til å bli sprø av sollys og sprekke sund og så falle av.
På min 92 classic var alt massivt svart plast ikke noe som var lakket.

gaupe
04/07/11, 20:08
Vinduslistene er berre foliert chromelist og dørrama er lakkert, og der kan lakken slitast av.

gleid
05/07/11, 18:38
Så de har faktisk bare lakka/foliert chromelistene hos Volvo? Heh. Skikkelig teit. Det ser jo ganske amatørmessig ut med masse chromflekker rundt om på bilen... Lakken fester seg ganske dårlig på sånn chrome. Eneste løsning er vel å få tak i noen nye da?

Larsgunnar
05/07/11, 21:31
Evt. pusse ned chromen å lakkere over. :)

ss242
05/07/11, 22:06
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=26326

gleid
06/07/11, 20:49
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=26326

De der var jo veldig kjekke! Heldigvis er det ikke flassa av på "skuldrene", men kun på de smale listene over. Matting og lakking blir nok vegen å gå! :o

larsverm
06/07/11, 21:02
Har en '92 245 Classic som er rød og har svart front samt svarte lister. Den har også noe som ser ut som et slags vinylbelegg rundt vindusrammene på dørene.

Tenker du har noe som kan beskrives som "et slags vinylbelegg" på stolpen bak bakdørene og langs kanten over døren opp mot taket. Jeg har slikt også på min 93-modell 245. Dårlig løsning som må ha kommet på de siste modellene - på tidligere årganger er det lakkert.

gleid
07/07/11, 07:23
Tenker du har noe som kan beskrives som "et slags vinylbelegg" på stolpen bak bakdørene og langs kanten over døren opp mot taket. Jeg har slikt også på min 93-modell 245. Dårlig løsning som må ha kommet på de siste modellene - på tidligere årganger er det lakkert.

Var de smale listene rett under vinduet jeg tenkte på. De som ofte er i chrome. Men det vinylbelegget du forteller om har også flasset av enkelte steder. Under der er det rød lakk og det syns ikke såååå ille. Værre med den chromen som skinner altfor blankt i forhold til det sorte.