PDA

Vis full versjon : Ryggesensor V50 virker periodevis



selvfix
04/07/11, 11:38
På min V50 får jeg opp innimellom melding om at "Service parkeringshjelp må utføres". I de tilfellene så virker ikke ryggesensoren. Feilen/meldingen oppstår når bilen startes. Dvs de ganger bilen startes uten at mld kommer opp så virker sensoren helt til bilen stoppes. Så neste gang jeg starter kan den være defekt. -Ikke noe systematikk i når den virker eller ei.
Noen ide om hva årsaken kan være?

S.

Kenneth R
04/07/11, 17:16
Hadde det samme problemet på min V50 og der var det en deffekt sensor. Det ble byttet en sensor og kabelmatte. Prisoverslaget lød på 5596,-

selvfix
04/07/11, 19:30
Litt ublu pris... Noe en kan bytte selv?

Kenneth R
04/07/11, 19:36
Det kan eg desverre ikkje svare på, min ble heldigvis byttet på Bilia sin regning.

ASK Racing
08/07/11, 19:11
er veldig enkel å bytte selv, veldig kurrant å ta av fangern bak, men har enda ikke vert ute for at det har vert nødvendig å skifte ledningsnett. med mindre det har vert skade på det da så klart. (kan jo alltids loddes) kan å være fukt i kontakten. har vert noe problem med det på xc60 å v60. ;) irrer i kontakten inne på styreenheten. den ligger forøverig i innerskjermen på høyre side i bagasjerommet.

selvfix
09/07/11, 08:32
er veldig enkel å bytte selv, veldig kurrant å ta av fangern bak, men har enda ikke vert ute for at det har vert nødvendig å skifte ledningsnett. med mindre det har vert skade på det da så klart. (kan jo alltids loddes) kan å være fukt i kontakten. har vert noe problem med det på xc60 å v60. ;) irrer i kontakten inne på styreenheten. den ligger forøverig i innerskjermen på høyre side i bagasjerommet.

Fukt har jeg ikke tenkt på... Skal følge litt med på om det endrer seg med været. Er jo litt pussig at den virker periodevis, så at det er noe direkte feil med elektronikk er det vel neppe. Skal og sjekke for irr. (når ferien er over)

Takk for tipset :)