PDA

Vis full versjon : Bytte fjærer bak på V50 2006



selvfix
04/07/11, 11:19
Jeg har litt slitne fjærer bak på min V50. -Dempere ble byttet ganske nylig..
Er det en grei sak å bytte fjærer selv? Og hvordan i såfall?

Holder det med å løsne demperene under, for så å senke bakakslingen ned?(Etter at karosseri og bakaksling står på jekk?) For så å trekke dempere ut. Trengs det da fjærklemmer?

S.

gull pilen
06/07/11, 12:26
mulig du må bruke fjærklemmer med talerken i hver ende( slike man bruker på mercedes) kommer litt annpå hvor lang de nye fjørene er og om du greier å få de på plass uten å presse de sammen..

ASK Racing
08/07/11, 19:14
må løsne stabstaget, å slippe ned bærearmen. er ikke kjempe spenn der, men lønner seg å ha en gearkasse jekk under så den ikke kommer flyvende :)

selvfix
09/07/11, 08:25
må løsne stabstaget, å slippe ned bærearmen. er ikke kjempe spenn der, men lønner seg å ha en gearkasse jekk under så den ikke kommer flyvende :)

Fint, har jekk mm. Og når bærearmen er så langt ned den går, får en da ut fjæra uten å måtte bruke fjærklemmer? Har bare et par fra Biltema som ikke passer til noen andre biler jeg har prøvd de på...

-Tommy
09/07/11, 08:47
Hvis du låsner Rear swaybaren også så mener jeg at det skal gå greit uten fjærklemmer.

Redline5
09/07/11, 15:22
Når jeg bytta til senkefjærer på min V50 tok jeg vekk bolten på støtdemperarmen og jekka ned bærebrua så fikk jeg fjæra ut (null fjærklemmer!), venldig enkelt;)

Bytta begge bak fjærene på 30min;)