Vis full versjon : Bytte fjærer bak på V50 2006
Jeg har litt slitne fjærer bak på min V50. -Dempere ble byttet ganske nylig..
Er det en grei sak å bytte fjærer selv? Og hvordan i såfall?
Holder det med å løsne demperene under, for så å senke bakakslingen ned?(Etter at karosseri og bakaksling står på jekk?) For så å trekke dempere ut. Trengs det da fjærklemmer?
S.
gull pilen
06/07/11, 12:26
mulig du må bruke fjærklemmer med talerken i hver ende( slike man bruker på mercedes) kommer litt annpå hvor lang de nye fjørene er og om du greier å få de på plass uten å presse de sammen..
ASK Racing
08/07/11, 19:14
må løsne stabstaget, å slippe ned bærearmen. er ikke kjempe spenn der, men lønner seg å ha en gearkasse jekk under så den ikke kommer flyvende :)
må løsne stabstaget, å slippe ned bærearmen. er ikke kjempe spenn der, men lønner seg å ha en gearkasse jekk under så den ikke kommer flyvende :)
Fint, har jekk mm. Og når bærearmen er så langt ned den går, får en da ut fjæra uten å måtte bruke fjærklemmer? Har bare et par fra Biltema som ikke passer til noen andre biler jeg har prøvd de på...
Hvis du låsner Rear swaybaren også så mener jeg at det skal gå greit uten fjærklemmer.
Når jeg bytta til senkefjærer på min V50 tok jeg vekk bolten på støtdemperarmen og jekka ned bærebrua så fikk jeg fjæra ut (null fjærklemmer!), venldig enkelt;)
Bytta begge bak fjærene på 30min;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.