PDA

Vis full versjon : ustabilt ladetrykk på 97 v70 2.5 turbo



v o l v o power
03/07/11, 22:37
kjøpte med en 97 volvo v70 2.5 turbo forige helg.
bilen er chippet, og ladetrykket ligger på ca 1bar men detter ned til 0.6 ganske fort. ser at slangen fra wastagen er klipt og blitt blokkert.
lurte på og sette på slangen igjen å få justert trykket på wastegen, for da burde det bli mere stabilt? åssen turbo sitter det på disse bilene? å er wastagen justerbar? eller må jeg få tak i en ny?

mrstfu
07/07/11, 01:55
turboen er vel en 16T eller 18T, med justerbar wastegate såvidt jeg vet. om han har klipt blokkert en slange fra wg, er det montert en ekstern wg da?

Nilsebu
07/07/11, 14:22
2,5 turbo har en 13g turbo. Lavtrykk.

Er vanlig å ta av denne slangen, og bypasse magnetventilen, slik at bilen lader litt mer ja.

Jeg koblet den på igjen og stilte litt på wastegaten.

Under prøveturene da, så holdt ladetrykket seg stabilt.

v o l v o power
08/07/11, 21:17
har nå koblet på igjen wastagen, har justert den på maks, og da laden den ca 0,6 får ikke trykket høyere enn det, men lurer litt på åssen de slangene fra turboen å wastagen skal bli koblet inn på den greia på 3 utak å kontakta på, er vel det som er magnetventilen? har bare satt på en turbo justering nå, så den ladder ca 1 bar med en gang, men detter ned til ca 0,7. syns fjøra på wg er litt slapp, kan det være den som burde byttes?

GMV
08/07/11, 22:55
Det kan være lurt å bytte wg aktuatoren for å få opp trykket ja. Eventuelt ta den kjipe versonen å sette på ei ekstern fjær i tillegg.