PDA

Vis full versjon : Store problemer med B230A(T)!



da90el
03/07/11, 22:13
Hei folkens!
Jeg har nylig fått store problemer med bilen min som er en 740 1985-1986 modell. B230A med 175CD forgasser med sort lokk.

Det hele begynte når jeg ga på litt ekstra(til 4500 rpm maks). Når jeg ga gass igjen virket den litt "døere" enn før. Liten stund senere begynte den å "kutte" ved 3500-4000 rpm eller generelt ved pådrag. Hvis jeg ga full gass og slapp gassen samtidig som jeg trykket inn clutchpedalen døde bilen. Det hele fungerte midlertidig når jeg fjernet dumpventilen og lot alt trykk gå rett ut i friluft, men med mye buldring i potta. Prøvde en annen bensinpumpe som funket greit i 10 sekunder før det ble værre. Nå får jeg den ikke over 3500 rpm når jeg ruser den, og da må det full gass til. Har åpnet forgasseren og renset den, men eneste forskjellen nå er at den er lettere å starte.

Har utelukket følgende som feil da jeg har prøvd fra en annen bil:
Coil
Fordelerlokk
Rotor
Pluggledninger
Plugger
Bensinpumpe



Tips anyone?

kermitt
03/07/11, 22:20
Er membranen hel?

stereoboy
03/07/11, 22:22
jeg sender dette får å være med på diskusjon hvis noen skriver noe ;)
jeg har dessverre ingen anelse om hva som har skjedd.....
eller er årsaken :/

da90el
03/07/11, 22:28
Er membranen hel?

Membranen er hel.

da90el
03/07/11, 22:31
Skal forresten hente meg en tenningspistol og dobbelsjekke at tenningen er riktig så er ihvertfall det i orden. Mange grader fortenning på denne motoren med turbo?

da90el
04/07/11, 16:47
Åpnet forgasseren på nytt etter å ha justert tenninga uten hell. Tror faktisk membranen hadde en liten sprekk fordi plutselig satt jeg med to deler. Så får skaffe ny membran, så ser vi hvor det fører ;)
Tips til noen som er rask å sende?

Jan-Einar Jenssen
04/07/11, 16:52
Åpnet forgasseren på nytt etter å ha justert tenninga uten hell. Tror faktisk membranen hadde en liten sprekk fordi plutselig satt jeg med to deler. Så får skaffe ny membran, så ser vi hvor det fører ;)
Tips til noen som er rask å sende?

hørtes ut som at det var membranen som var årsaken til dette ja:p er ikke mere enn et pittelite hull som skal til før dem begynner og kuke.

tror bcb.no har membran :) dem er rask og sende og :)

da90el
05/07/11, 19:22
UPDATE!
Lånte forgasseren fra en annen motor med samme oppsett, og det funker ! :D

Noen som kanskje vet hvor høyt ladetrykk jeg kan ha på motoren min?

Jan-Einar Jenssen
05/07/11, 19:25
UPDATE!
Lånte forgasseren fra en annen motor med samme oppsett, og det funker ! :D

Noen som kanskje vet hvor høyt ladetrykk jeg kan ha på motoren min?

flott det funker da:)

ang laddetrykk, så ville jeg holdt meg på ca 0,8-0,9 viss det er orginal motor

da90el
05/07/11, 20:40
Tror jeg safer med 0,7 når jeg har fått fikset min forgasser :)

kermitt
05/07/11, 20:43
Gjør deg selv ei tjeneste. Bygg om til Lh2.4 først som sist og trøkk til med 1bar!

da90el
05/07/11, 22:48
Gjør deg selv ei tjeneste. Bygg om til Lh2.4 først som sist og trøkk til med 1bar!

Kommer dit etterhvert. Mulig jeg heller bytter ut hele motoren hvis jeg snubler over et godt alternativ :)