PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp fort!! volvo 740 ft



noddy
02/07/11, 14:35
har problemer med at bilen jager på tomgang og og vil ikke på turtall. når jeg gir gass så bare smeller og ettertenner den noe helt vilt. håper noen kan hjelpe meg med det problemet??! :confused:

AleksanderK
02/07/11, 14:36
Plugger satt på i feil rekkefølge?
Vaske gasspjeldet hjelper på ugjevn tomgang.

noddy
02/07/11, 14:44
Plugger satt på i feil rekkefølge?
Vaske gasspjeldet hjelper på ugjevn tomgang.

pluggene i fordeleren står i rett rekkefølge ja ;)

kan gjøre ett forsøk på det spjeldet, men tviler på at det hjelper.

det går heller ikke an å stille tenninga på bilen??! ;S

Frydenberg
02/07/11, 15:27
tendings stiller seg automatisk så lenge alle komponentene er i ok tilstad. Har du litt historie på bilen hva som skjedde når det ble sånn osv?

noddy
02/07/11, 16:35
tendings stiller seg automatisk så lenge alle komponentene er i ok tilstad. Har du litt historie på bilen hva som skjedde når det ble sånn osv?

Bilen gikk selvsagt som den skulle men plutselig så kutta den. og da bytta jeg bensin pumpe og bensin filter, pumpe releet og den sensoren som sitter på toppen av svinghjulet. og da starta den og gikk som den skulle i ett par dagen så begynte den å hoste litt ved pådrag en gang i ny og ne. og med tida har den bare blitt verre, begynte med hosting, så begynte det med at den ville ikke på turtall.. så at den sto på ca 1500 omdr på tomgang og at den begynte å tulle seg noe jævli med at den ikke ville på turtall og røyk noe veeeldi svart (forskjellig turtal den kutta på hele tida! en dag kunne det vere ganske greit, en annen dag kunne den vere helt jævli.. men nå står den bare å jager på tomgang og ettertenner så fort jeg ruser bilen. smeller og buldrer noe jævli.. :confused:

jeg har forresten helt ny lmm, lambda sonde, sensoren jeg prata om, alle tenplugger, tennplugg ledninger, coil, coil ledninger, fordeler lokk og fordeler rotor. og pumpe og releet er jo bytta tidligere ;)

Volvo Andreas
02/07/11, 17:42
Hadde sensoren på svinghjulet vært helt ødelagt, hadde du bare kunne glemme å starte.MEN om den f.eks er blitt litt knekt eller bare en liten sprekk så den står litt feil, kan det oppstå rar tomgang. Har jeg opplevd på en b230K men er jo anna motor. Men har jo samme virkning. At den ettertenner osv er jeg ikke helt sikker på visst du har bytta tennplugger osv.

Men har du sjekka at du har fått riktige plugger? I tilfelle de er blitt brent? da vil jo dette skje. Ihvertfall mye av syndromene..
Er sånn i fleste tilfeller at visst noe viktig går,som f.eks tennplugger, så kan det skje at andre ting også blir rare. Så fusking under pådrag,(tennplugger) turtall på 1500rpm under tomgang(tomgangs regulator/vakum slange en plass) osv osv. Kan skje pga. 1 enkel ting.

noddy
02/07/11, 17:51
Hadde sensoren på svinghjulet vært helt ødelagt, hadde du bare kunne glemme å starte.MEN om den f.eks er blitt litt knekt eller bare en liten sprekk så den står litt feil, kan det oppstå rar tomgang. Har jeg opplevd på en b230K men er jo anna motor. Men har jo samme virkning. At den ettertenner osv er jeg ikke helt sikker på visst du har bytta tennplugger osv.

Men har du sjekka at du har fått riktige plugger? I tilfelle de er blitt brent? da vil jo dette skje. Ihvertfall mye av syndromene..
Er sånn i fleste tilfeller at visst noe viktig går,som f.eks tennplugger, så kan det skje at andre ting også blir rare. Så fusking under pådrag,(tennplugger) turtall på 1500rpm under tomgang(tomgangs regulator/vakum slange en plass) osv osv. Kan skje pga. 1 enkel ting.

Ja, det er jo sant det ;) men begynner å bli litt oppgitt nå. har holdt på leeenge med bilen og det virker som den ikke vil uansett hva jeg gjør. hadde en mekaniker på jobben til å se på den og. og han skjønte ikke dritten med tanke på at det er relativt enkle motorer. men likevell virker det ikke som den vil uansett hva man gjør. rart men sant. men når bilen gikk så kobla vi ut fremste slangen på bensintrykk regulatoren og kjørte trykkluft direkte gjennom den. og da var den som den skulle så lenge vi hadde trykk. men likevell så kom det jo vakum der det skulle. så vi bytta den men den ville fortsatt ikke. og det er jo rart at den vil med trykklufts pistol som har ganske kvast trykk men den vil ikke med vakumet som skal vere der? ;S