PDA

Vis full versjon : Ettermontere solskjerm med homelink



Nilsebu
02/07/11, 01:29
Hei.

Sitter å sikler over en solskjerm med homelink, men hvordan er det å ettermontere disse? Tenker på strøm etc.

Takker for svar :)

mrstfu
02/07/11, 20:15
om det er noe i samma gata som 850, er det NULL problem å legge en 50kvadrat opp bak dekselet i Astolpa.... ås det burde ikke være problemet ditt. men kom ikke dette først på V70N? Hvordan blir utseendet på solskjermen i bilen din?

Nilsebu
02/07/11, 20:46
om det er noe i samma gata som 850, er det NULL problem å legge en 50kvadrat opp bak dekselet i Astolpa.... ås det burde ikke være problemet ditt. men kom ikke dette først på V70N? Hvordan blir utseendet på solskjermen i bilen din?

Neida. De har dette til første gen V70. Solskjermen blir seende lik ut :)

mrstfu
02/07/11, 20:59
Well alright then... hva er da problemet? ettersom det kom til en bil med Astolpedekselet du har, ser jeg ingen problemer?

Ettersom alt, såvidt jeg har skjønt sitter i solskjermen, skal det vel ikke mange ampere til før du er i boks? eller sitter det noen sendere eller sentraler andre steder?

Nilsebu
02/07/11, 21:32
Well alright then... hva er da problemet? ettersom det kom til en bil med Astolpedekselet du har, ser jeg ingen problemer?

Ettersom alt, såvidt jeg har skjønt sitter i solskjermen, skal det vel ikke mange ampere til før du er i boks? eller sitter det noen sendere eller sentraler andre steder?

Ser ut som om alt sitter i selve solskjermen. Trenger bare strøm.

mrstfu
02/07/11, 21:56
Det tar du fra batteriet. Gjennom et hull i torpedoveggen og BAK plasten i Astolpa.

once more, whats the problem?

:D

Per Turbo
03/07/11, 00:10
Meg bekjent så funker ikke disse, men her kan jeg ta skammelig feil altså. Har fundert på det samme til min bil selv, både den gamle og den jeg har nå... kjekk sak ihvertfall! :)

Morgis
03/07/11, 00:12
Var vel hovedsaklig for USA markedet disse.
Koster 2900kr til 850-x70.

9488 630 – homelink 2947,-

Per Turbo
03/07/11, 00:15
Stemmer det, derfor jeg lurer på om det var fordi den har en annen driftsfrekvens der enn her på berget, og det er grunnen til at det ikke funker.

Bare en måte å finne ut det på... ;)

oar83
11/08/13, 18:25
Bringe opp en gammal tråd, nokon som har prøvd dette og fått det til å virke ?

Morgis
11/08/13, 19:21
strøm ligger nok i taket fra før til solskjerm-speilbelysning.
Frekvensene er forskjellige i USA, europa og asia.

oar83
11/08/13, 20:57
Ok, så det går an å ettermontere en solskjerm frå Europa så blir det riktig frekvens. Skal sjå om det blir innhandla og testa.

Morgis
11/08/13, 23:32
finnes det? trodde det var kun usa markedet som fikk dette som granityr

oar83
12/08/13, 06:23
Må sjå om det er mulig...

hgnubel
12/08/13, 16:16
Må sjå om det er mulig...

Monterte ikke Tore dette på sin V70 AWD? Mulig jeg roter..

Eirik R
13/08/13, 09:18
Har montert på min -00 modell. USA skjerm, og dermed passet ikke frekvensene. Men mine porter fungerete uansett ikke med Homelink, uansett om det var Euro frekvens. Løsningen ble et rele fra Kina med mottak av flere frekvenser, det være seg EU eller US. Denne ble programert mot solskjermen og er koblet opp mot bryterene til portene. Kun kontakt mellom polene.

Men solskjermen var det ledningsnett klipt av, jeg loddet da på eksisterende ledninger. Men vær obs, stripet ledning må kobles med ledning uten stripe for å få Homelinken til å fungere.

Tore
13/08/13, 10:58
Monterte ikke Tore dette på sin V70 AWD? Mulig jeg roter..

Joda :-) Kjøpte brukt homelink-skjerm fra USA for en slikk og ingenting. USA bruker andre frekvenser enn vi gjør her i europa, så jeg kjøpte en universal fjernstyrt pulsbryter på eBay som jeg koblet parallelt med den manuelle trykknappen til garasjeporten min og vips så funket det :-)

Tok ut homelink-skjermen da jeg solgte bilen og har nå demontert den slik at jeg kun sitter igjen med elektronikken; tenkte å sette den inn i traktoren og ha en trykkbryter som styrer den slik at jeg slipper å kjøre med løs fjernkontroll til garasjeporten i bilen (blir så rotette med disse løse gjenstandene) men har ikke somlet meg til (ler: prioritert) å ferdigstille dette dette ennå.

Å montere homelinkskjermen i bilen er forøvrig lett som en lek; bare sleng inn +12V langs A-stolpen. (Eller lure seg bort til taklampa?)