PDA

Vis full versjon : Hvem har bra deler til V70 2000 mod.? [LØST]



Aleks
01/07/11, 18:04
Har søkt litt på diverse steder som selger deler til Volvo (BCB, SCS, BilXtra, Mekonomen), men ingen har alle delene jeg skal ha. Delene er: Multireim, bremseslanger foran(16" felg), bensinslange og støtdemperpute (eller noe sånt... Kommer en klunkelyd derfra sannsynligvis.) Noen som vet hvem som kan ha delene og som har litt kvalitet? Lettest å bestille alt fra et sted synes jeg. Motorkoden er forresten B5244T. Takker for all hjelp! :rolleyes:

Testdriver
01/07/11, 18:08
Hos en Volvo forhandler :)

Aleks
01/07/11, 18:14
Hadde håpet å spare noen kroner ved å ikke kjøpe gjennom de...

jan-ove-n
01/07/11, 18:14
www.ipdusa.com, www.fcpgroton.com, www.fcpeuro.com, /www.vlvworld.com

mrstfu
01/07/11, 21:26
Klunkelyd i forstilling er ofte lenkearmene fra fjærbeinet til stabstaget, mye knirking og klonking fra disse. Anbefaler å bytte, men kjøp noe annet enn Biltema, det bare møkk på akkurat dette punktet. Volvo sine koster rundt 450 stykket, absolutt verdt pengene.

Aleks
01/07/11, 23:13
Har sjekka alt av foringer og sånt. Eneste jeg ikke har sjekka, er den puta til demperen. Resten ser ut til å være bra. Men må vel av med dempere og greier for å se så...

engkar
02/07/11, 08:14
Send en mail til post@trailerparts.no og hør om de kan skaffe alt. Svarer fort og har greie priser.

ThePlace
02/07/11, 10:30
Holder en knapp på mrstfu her.
Hadde samme ulydene som du beskriver her, ble borte da kyllingbena/lenkearmene ble byttet.

Aleks
04/07/11, 22:59
De stagene er de tynne som går fra lenkarmen og opp på demperen, med ei pute i hver ende? Var bortpå å pirka litt i de i dag, men mutteren ville jo selvfølgelig ikke av. Gikk bare rundt sammen med skruen. Og nå er lyden vesentlig verre, så godt mulig det kommer derfra! Men har dere noen tips til å få av de stagene? Ser på bruttern's S60 så er det en Torx som en kan holde igjen med inni skruen, mens en skrur av mutteren utenpå, hvis dere skjønner. Kan ikke se at det er noe sånt på V70'en...

Testdriver
04/07/11, 23:09
Bruk en tang til å presse på lenkarmen og fjærbeinet. Altså sett tangen på lenkarmen (hodet) og på fjærbein og press hardt sammen, så prøver du å løsne muttra.

Er lenkarmen til stab stag jeg snakker om...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/473.jpg

Holder også en knapp på at det er disse som lager klunkelyd

Aleks
05/07/11, 20:52
Takker for tipsene! Byttet det staget nå, og dunkinga er borte! :) Men det var forresten Torx inni skruen til å holde igjen med. Måtte bare pusse og dunke vekk litt rust først... :)

Aleks
05/07/11, 20:57
Staget kostet forresten 570 for to stk. på BilXtra.

mrstfu
07/07/11, 01:59
koster 159 for stykket på Biltema (ikke verdt det) og ca 470 stykket på Bilia, trur det er mer verdt penga enn Biltema, hvertfall. Kan du oppdatere etter noen uker, om stillheten har hodlt seg og slikt? Har to biler med behov for nye slike nå:D

Ola Hagen
07/07/11, 06:04
Sjekk på hellanor, husker ikke nøyaktig prisen det var, men jeg sjekke på mekonomen og bilxtra og torshov og hellanor solgte meg to slik "kylling" bein til prisen for en borti mekonomen og det var selvfølgelig kjent og bra merke. Litt lang navn, men husker ikke helt hva navnet var igjen. Men huska at en kamerat til kjøpte derfra også siden han trudde jeg tulla om det med prisen.

Og det var billigere fra hellanor sjøl om jeg hadde rabatt på mekonomen.

engkar
07/07/11, 13:12
betalte 152,- hos auto og trailerparts.. + frakt..