PDA

Vis full versjon : Volvo 240 gasser Turbo



jallamekk
01/07/11, 01:38
hei. etter en del timer i garsjen i dag blei jeg endelig ferdig med og få satt på turbokittet på min 240 :) den går faktisk tålig greit etter min mening. Men,
fra 3 gir og 4 gir med en gang den begynner å få ladetrykk begynner det å banke fra toppen. jeg lurer på om det er tenningsbank for den er ikke helt hundre på tenningen i og med den ettertenner heilt greit somregel hvær gang jeg dauer bilen :P

noen som har noe formening ? er det vekk om jeg bare stiller tenninga helt riktig, eller må jeg ned litt i ladetrykk ??

setter pris på svar :)

HarryVolvo
01/07/11, 02:28
Først må du si hvilken motor du har, hvilket turbotrykk du har, hvilken bensin du kjører med, om du kjører med el-pumpe og regulator, den orginale forgasserpumpa(mekanisk), eller den orginale turbogasserpumpa(mekanisk)..

Men du har tenningsbank ja... Er sånn "knittre"-lyd..

Ola Moen
01/07/11, 05:19
Er nok bare en liten dverg som sitter inne i toppen og slår med hammer når han synes det bråker for mye:) Hehe:) still ned tenninga litt:)

jallamekk
01/07/11, 09:50
Først må du si hvilken motor du har, hvilket turbotrykk du har, hvilken bensin du kjører med, om du kjører med el-pumpe og regulator, den orginale forgasserpumpa(mekanisk), eller den orginale turbogasserpumpa(mekanisk)..

Men du har tenningsbank ja... Er sånn "knittre"-lyd..


230A motor, med bare originalt r sport kit som er stilt opp litt på trykket, hvor mye vet jeg ikke akkuratt for har ingen måler. :P

kjører bare med den originale turboforgasserpumpa ,mekaniske foran på motoren på vanelig blyfri95.

stemmer det at det er en knitrelyd. er det noe som forsvinner om jeg får tenninga hlet rektig ?

Ola Moen
01/07/11, 12:59
Det er for høy grunnkompressjon i B230A. hva slags fordeler bruker du? R-Sport settene leverte en annen fordeler til de settene. Også bør du rive av toppen, rengjøre, og montere doble topp-pakninger. Da senker du kompressjon nok til at du havner under 9:1 i kompforhold. Og om du kjører std fordeler, så ikke kjør på særlig mer enn 0.5 ladetrykk. tenningsbank er ingen god venn:)

HarryVolvo
01/07/11, 15:29
fyll 98 eller mer. da blir det nok borte..

NikolaiB
04/07/11, 03:10
Hva var forskjellene på r-sport fordeler og original?Mener å ha hørt at du kan bruke fordeler fra enkelte b21..
Sorry om jeg stjeler tråden:)

Ola Moen
04/07/11, 03:15
Det er for å få dratt tenninga NED ved ladetrykk. slik den er nå, så drar den tenninga opp ved vakum. man kan muligens bruke fordeler fra B19A. Noen av de har store vakumklokker, og to tilkoblinger opptrekk og nedtrekk. men om man bruker fordeler fra B21ET så er man sikret at det blir riktigere ihvertfall. Jeg har en sånn fordeler liggende et sted.

jallamekk
04/07/11, 22:25
akkuratt :) ja har fått de svarene jeg trenger tror jeg :) menne det jeg gjore var egnetlig bare å løsne fordeleren og vri den litt så den fikk ennet tenningstidspunk så var det vekk :))

men takk for svarene ihvertefall :)