PDA

Vis full versjon : eksos v70 tdi



T90
01/07/11, 00:53
har planer om å bytte ut eksosen til bilen min.
ser at ingen leverer til tdi motoren
Vil ekosen til v70 turbo passe, tenker da fra turbo og bak!

mrstfu
01/07/11, 13:35
karroseriet er likt på bensin og diesel, så alt av oppheng og føringer vil passe. problemet er at motoren er produsert av VAG, og har såvidt jeg vet en annen turbo, med annen form på eksosutløp på turbohuset. det er altså downpipen du sliter med her, om du kan beholde det originale downpipen, og bytte ut katalysator og bakover (evt sveise på det originale festet eller det øverste/fremste biten av downpipen på det nye anlegget, er du i boks. bare husk å kontrollere hvor lambdasondene dine sitter, og hvor mange du har. veit noen motorer har før og etter katalysator, og det KAN hende de sitter annerledes på dieselmotor.

Norhagen
03/07/11, 17:22
http://www.scstyling.no/sportflow-eksosanlegg-850x70-turbo-p-7007-c-3251.aspx

mrstfu
05/07/11, 20:56
Olnorha har linket til en halvsats, som funker på ALLE 850/x70, ettersom original katalysator og fremre rør blir sittende. populært og godt anlegg, visstnok.

Norhagen
05/07/11, 23:13
passer fra kat og bakover da denne er lik på alle motorene
kat er ulik på tdi
som medlem i VCCN har vi og 10% rabatt på bsr eksos med scstyling.no:)

T90
05/07/11, 23:23
da blir d bare 2700 + frakt:D
hvordan er lyden på BSR kontra JT?

Norhagen
05/07/11, 23:52
vet ikke hvordan lyden blir på tdi!.
Er vist flere som skryter av bsr eksos på turbo bensin:)

eg kommer til og bestille til min TDI :D

T90
06/07/11, 00:32
man får bare bestille chip i samme slengen å justere opp ladde trykket!
Da tror jeg diesel dyret våkner til liv!

Norhagen
06/07/11, 00:47
chip er et krav på en tdi:D min bil har rullet nesten 300 000km med chip og automat

mrstfu
06/07/11, 21:29
Som olnorha sier, en chip på TDI gjør stor forskjell, har jeg inntrykk av, spesielt ved forbikjøring og slikt. Hva eksosen gjør, er jeg ikke sikker på, men det er nok mest forskjell på litt turtall, på tomgang er det jo ikke ladetrykk, og de TDIene jeg har hørt med barsk eksos har fremdeles vært veldig tydelig diesellyd av... men bedre blir det helt sikkert:D

T90
20/07/11, 21:10
passer jt sin halv stats også?

Norhagen
20/07/11, 22:05
Har montert BSR eksosanlegg på min TDI
Bedre Bunndrag ved ca 4000rpm:D
Finere lyd ved pådrag
Finere Endestuss:D

Eksosanlegg er likt på Bensin og Diesel

C.Erstad
20/07/11, 22:20
Bedre Bunndrag ved ca 4000rpm:D


Du mener vel toppdrag? :P

T90
20/07/11, 22:42
BSR eksos bestillt:P
Samme med egr blokker!

Norhagen
20/07/11, 23:56
BSR eksos bestillt:P
Samme med egr blokker!

Burde muligens bytte pakninger ;)
Nr: 9180614

T90
21/07/11, 00:27
på EGR?

T90
03/05/12, 17:04
bsr eksosen gjør susen.
mye bedre drag i bilen:)
Powerboks neste.

brynna
03/05/12, 20:53
bsr eksosen gjør susen.
mye bedre drag i bilen:)
Powerboks neste.

Powerboksen driter du i. Har 2 biler med VAG 2,5 TDI. Motorkode AHY og AXG. De har problemer med å takle boksene. Ujevn gange, fjusking, jager på turtall.
Bokser korrigerer for få parametere. Drivstoffmengde, luft og ladetrykk. Legg på "en og en halv tusing" oppå boksens pris og ta kontakt med et seriøst verksted som reprogrammerer hjernen. De tuner også automatkassen så motor og gir "snakker samme språk" Verdt hver krone i forhold til PW Boks.
Skal garantere at du får hestene og dreiemomentet.

Har prøvd boks i VAG 2,5 TDI i dynamometer. Oppgitt effekt fra leverandør: 180 hk. Målt 165 HK (Gjelder Caravelle med AXG motor originalt 151 HK)
Tunet av proffer: 192 hk:D
Kan ikke sammenlignes med boks

T90
06/05/12, 13:07
da blir d vel chip fra ts-tuning da.

T90
14/02/13, 18:53
noen som har prøvd down pipe fra http://www.supersprint.com/en/prod-127-6125-volvo_v70_25_tdi__E28093E280BA___99.aspx ??
Eller er det down pipe fra t5 som gjelder?
men da er det vel litt sveising

jerognal
16/02/13, 20:45
Har to biler med VAG 2,5 TDi. Begge har powerbox og begge går som kuler uten fusk og fanteri...:cool:

brynna
16/02/13, 20:56
Har to biler med VAG 2,5 TDi. Begge har powerbox og begge går som kuler uten fusk og fanteri...:cool:

Ta turen innom NAF senteret med "dynarulle" og mål effekten. Tror nok du blir skuffet i forhold det du tror er av hester i bilen(e)

Ikke provokasjon fra min side, men mener du får for lite for pengene med PW Boksene. Har testet 3 bokser... ingen gir hva det er lovet

jerognal
16/02/13, 21:04
Mulig det at en får mere hester med dyr tuning, men nå går det mer en godt nok. Volvoen kjøpte eg for 8 år siden med allerede montert boks. Går som et uvær....
Caravellen fikk eg en brukt boks for en lapp, og den ble som ny. Godt nok! Ser overhodet ikke noen fornuft i å betale 6K for noen hester mer.:cool:
Men å si at powerboxer gir fusk og tull og fanteri er tull. Går så mye sånne bokser rundt omkring at om de var så ustabil som du påstår hadde ikkje folk hatt dem lenger i bilene sine.
Proff tuning er helt sikkert bedre, men etter min mening gir en box mere value for money.;)

T90
19/02/13, 21:59
evry mod er vel tingen;)
koster jo bare ca 1/10 i forhold til powerboks + mere effekt:)

skogy
19/02/13, 22:21
Kjøpte power box på ebay for 400,- ferdig sendt hjem. Funker som bare det på samboerens 2003mod 1,9 tdi passat:)

brynna
19/02/13, 22:48
Som dere sikkert har skjønt er jeg ingen stor tilhenger av PW bokser. Det jeg vil fram til med all min motstand mot disse boksene er som nevnt tidligere at de de ikke korrigerer alle funksjonene i en motor.
Jeg har ingen økonomisk forteneste av å fremheve reprogrammering/tuning fremfor bokser, men har desverre opplevd mye negative effekter pga. boksene.

Skrev noen selvopplevde i tidligere innlegg. Vil påstå at dere med bokser montert over lengre tid har med stor sannsynlighet redusert levetiden på motoren. Trykkes gasspedalen i bunn ryker det av dere som om det skulle være pipebrann i eksosanlegget. Dette pga at boksene ikke regulerer parametere til røykgassregulator.

Unormal røyk ved skikkelig pådrag ved "proff tuning" kommer først ved 3500-4000 rpm

Dette er ett eksempel av mange negative sider.

TDI motoren til VAG er meget "sammensatt" med tanke på et styringssystem som henter signaler fra andre funksjoner i motoren. Hvis da det gis feil signal til f.eks turbotrykk kan dette gi en "overlading" av turbo som igjen kan gi mindre luftmengde pga at luftmengderegulator ikke er med i parametere som reguleres av PW boksen. Kjører du med tung henger/båt eller vogn kan motoren bli unormalt varm. Dette som et eksempel som er selvopplevd. Fjerna boksen... temp OK

(Har en hobby 720 bak på Caravellen det meste av sommeren)

Erlend
20/02/13, 05:17
Selv når det er kaldt? Chip er mye mye bedre, da disse også tar for seg automat kassene og alle parametere i i hjernen. Mens med pw boks så risikerer du automathavari, da disse ikke tar for seg kassa også. Helt enig med de andre her, pw boks er ikke bra. Greit at det gir mye verdi for penga, men det er mere der og da... Du kan kjøre mye mye lengre på en chippa motor enn en som har gått med pwboks.. De sliter mere på motoren.

Innlegget mitt var retta mot han siste på side 1.

T90
20/02/13, 19:20
har selv kjøpt chip til min bil fra fasttechtuning.de
men ser den må loddes inn..