PDA

Vis full versjon : Foskjellige originale trykkforgassere?



Tinnion
04/03/10, 22:38
Finnes det var originale Stromberg Trykkgassere eller kom de andre variantene (Pierburg og Zenith) også ut med trykkgassere? Mener jeg har sett en b21 med Zenith trykkgasser, men er dette originalt eller ombygd?

Har fått tak i en Zenith gasser som han trodde var trykkgasser, men hvordan kan jeg finne ut dette for sikkert? Trykkgassere har vel ikke choke?

Tinnion
04/03/10, 22:49
Internett er en fin ting :-D
Søkte opp noen tall på den Zenith gasseren:
volvo
imp
8360471
E4149
Dette stod det på en liten alu brakket på den!

I følge denne nettsiden så står det turbo. Altså dette er da en trykkgasser fra 1985- fra en B23AT? Også med choke?

http://www.forgasarteknik.se/Reservdelar/SU_reservdelar/Katalog/ZS-Volvo.pdf

Kan jeg bruke denne på en B19A?

ArneR
05/03/10, 02:52
Siden det står at den hører til en B23 kan det hende at det blir litt fet blanding, men om det er en bakdel er jo ikke sikkert.. :p

Tinnion
05/03/10, 09:05
Siden det står at den hører til en B23 kan det hende at det blir litt fet blanding, men om det er en bakdel er jo ikke sikkert.. :p

Hehe, ja det kan stemme. Men håper ikke dette blir noe problem. Det går vel ann og stille ned blandingen?

Ingen som har vært borti denne gasseren?

Det står en sensor sak på plata i bånn på gassern med to kabelsko koblinger. Noen som vet hva denne er til? også lurer jeg litt på den gule avlange plasten på motsatte siden av choken? Skal se om jeg får tatt bilde