PDA

Vis full versjon : Ingen klaring for shims etter overhaling, noen spørsmål.



Lite
30/06/11, 22:49
Etter å ha "overhalt" min første topp, komplett slipesats fra mekonomen. Slipt ventiller, byttet hetter og de "gummidemperne".
Byttet også ut D-kammen med en K-kam, og sitter nå å lurer på en utfordring med shims.

Etter monteringen har jeg 0 klaring mellom kam og shims, får ikke mellom 0.05 engang, men lurer på om det kan ha noe med disse demperne å gjøre:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3499.jpg

De gamle var jo "banket flate", tenker de nye løfter hele greia opp nesten 1mm.

Hva sier dere som har litt mer erfaring?

Vurderer å hive tilbake D-kammen for å undersøke, men lettere å spørre å få noen tips før man gjør en masse unødvendig arbeid... :D

ArneR
01/07/11, 00:26
Pell av de demperene, så justerer du det til rett klaring, så kan du evt. sette dit de demperene igjen etterpå, om du ikke bare driter i dem.. :)

Lite
01/07/11, 08:48
Pell av de demperene, så justerer du det til rett klaring, så kan du evt. sette dit de demperene igjen etterpå, om du ikke bare driter i dem.. :)

Takker for tipset, litt ekstra arbeid men greit :)

Er det vanlig "prosedyre"? sto ingenting om det i verkstedboka.

Blir det ikke mye bråk uten de demperne?

ArneR
01/07/11, 11:15
Litt ekstra lyd blir det vel, men de demperene varer ikke evig heller, så før eller senere går de i stykker og havner rundt omkring i systemet. Da er det bedre å ikke ha dem i det hele tatt..

Lite
01/07/11, 18:04
Takker igjen for tipset.
Nå er alt shimset om, så nå er det bare å ta ut kammen å hive på demperne. Regner med jeg må shimse om igjen når alt har gått seg til over litt tid.