PDA

Vis full versjon : m90 kassa



kristian87-740tic
04/03/10, 22:21
bygd meg 740 m. b230et-motor og m90-kassa.
under bilen ligg det og slenger 4 ledninger.
regner med de skall inn på kassa?
ene ledningen er det flat-stift(ho) og de tre andre er det sånne runde(også hoer). noen som veit hvor de skall og hva de er til?
regner med de er til turtall og spedometeret?

slevjus
04/03/10, 22:31
2 av di er nok til reverslyset, sikkert di runde

A.Finstad
05/03/10, 03:10
to er til rygge lyset som nevnt over her, men hvilken kasse satt det i bilen når du fikk tak i den? høres ut som det har vært overdrive på den siden det er fire ledninger er i hvertfall fire ledninger som henger under min også siden jeg hadde overdrive i min

kristian87-740tic
05/03/10, 17:30
skjønner. men hvor på kassa skall de settes inn?
og går både turtellern og speedometeret på bak-akslingen ell noe anna sted?

TeamBørnOut
05/03/10, 17:31
turteller får vi håpe du har på coilen. speedometeret går på bakakselen.

Ved festet til spakstellet er det en bryter til ryggelysa

kristian87-740tic
06/03/10, 16:54
turteller får vi håpe du har på coilen. speedometeret går på bakakselen.

Ved festet til spakstellet er det en bryter til ryggelysa

sitt turtelleren på coilen? den kommer og går i ett sett noen ganger.
og speedometeret går jo 5 ganger fortere enn det jeg kjører hehe.
la oss si jeg ligg i 40, så viser speedometeret 150:rolleyes:
det jeg har gjort er at jeg kjøpte 2 740tic. den ene var bare karosseri, forstilling og bak-aksling, den andre var komplett men fått seg en real trøkk i rævva. flyttet over motor,gir,led-nett,interiør og forstillinga til det hele karosseriet, men byttet ikke bak-akslingen for tenkte jeg kunne jo kjøre i filler den som allerede satt på før jeg bytter. den som står på nå er en original tic-aksling. mens den andre som enda sitt på vraket er større(kraftigere)
kan det være annen utveksling som gjør det da?

A.Finstad
06/03/10, 17:02
utvekslinga har ikke en dritt å si på spedometeret på 700\900 seriene fordi det sitter et hjul på selve diffen så den henger altid med, men kan høres ut som du har feil ring som sitter på diffen. vi trenger årsmodellene for at vi skal kunne si deg om det er det som er feil eller ikke kan også være loddingene bak spedometeret ditt.

kristian87-740tic
07/03/10, 16:37
utvekslinga har ikke en dritt å si på spedometeret på 700\900 seriene fordi det sitter et hjul på selve diffen så den henger altid med, men kan høres ut som du har feil ring som sitter på diffen. vi trenger årsmodellene for at vi skal kunne si deg om det er det som er feil eller ikke kan også være loddingene bak spedometeret ditt.

88mod er det.

A.Finstad
07/03/10, 22:20
begge to? og er det ABS på en av bilene?

940pearl
07/03/10, 22:22
Du har bakaksling med feil spedoring. Skal ha 12tenner, ikke 48 som du har nå.

Kommer fra en 7/940 med abs.

kristian87-740tic
07/03/10, 23:46
Du har bakaksling med feil spedoring. Skal ha 12tenner, ikke 48 som du har nå.

Kommer fra en 7/940 med abs.

begge er 88mod ja. veit ikke om det nye karosseriet har abs. tviler litt på det?
begge bilene er originale turbo.
men de har forskjellige bak-aksler så.
det jeg veit er at på vraket står det gule justerbare koni på.
derfor jeg skiftet forstillingen på det hele karosseriet til det som var på vraket. skall også skifte bak-akslinga nærmere sommern, så jeg har justerbare koni der også.
men det jeg ble fortalt var at bak-akslingen som står på vraket er en spesiell og forsterket bak-aksling.
mer veit jeg ikke desværre

A.Finstad
08/03/10, 04:03
skift aksling med en gang så hjelper det nokk :p foresten så trenger du ikke skifte hele akslingen for å få på de dempera, men kjøp deg bilstein i stedet for for gule koni på 740 er noe dritt å jeg snakker av erfaring da jeg har det på min som skal skiftes til bilstein sprint eller clubsport har ikke helt bestemt meg :p

kristian87-740tic
09/03/10, 01:40
skift aksling med en gang så hjelper det nokk :p foresten så trenger du ikke skifte hele akslingen for å få på de dempera, men kjøp deg bilstein i stedet for for gule koni på 740 er noe dritt å jeg snakker av erfaring da jeg har det på min som skal skiftes til bilstein sprint eller clubsport har ikke helt bestemt meg :p

hvorfor er gule koni på 740 noe dritt?
hørt det av flere også. men koni generelt er da egentlig ganske så tøft og bra det synes jeg. prøvd flere biler med koni montert på, men aldri på en volvo 740.

A.Finstad
09/03/10, 04:07
det finnes ikke kjøre egenskaper! enkelt og greit, det som er problemet med mine i hvertfall og sett flere som sier det, er at hvis du kjører på grusvei som er som et vaske brett eller veldig humpete vei synker dem rett til buns! hvis du ser på tråden der vi brukere legger ut bilder av bila våres ser du bilde av min og den er HØY, sitter lesjø sett på den som ikke er justert og bilen min tokk nedi på gårds vegen til en kamerat der en med blod senka honda civic med MASSE plastik ikke gjorde! å den spretter rundt og er helt mongo! var MYE bedre å kjøre 740en til en kamerat av meg som hadde bilstein clubsport og lesjø som var justert to runder forran og en bak å det sier jo litt :p

TeamBørnOut
09/03/10, 06:05
men koni generelt er da egentlig ganske så tøft og bra det synes jeg.

Er koni tøft :D?

Jeg har sett "tøffe" koni selv. men de kostet like mye som öhlins.. og da er jo valget helt klart egentlig :D