PDA

Vis full versjon : Smeller når jeg tar løs! Volvo 940!



jbolaisen
30/06/11, 21:40
Hei! Når jeg tar løs med 940'n, så blir det ett "dunk". Har byttet bakaksling for en liten stund siden, og mener dunket var der før jeg byttet også.. Virker som bakakslingen løfter seg litt opp når jeg tar løs. Hva tror dere det er? :)

Er 940 med FK, m90 og 1030 aksling.

olavxxx
30/06/11, 21:42
hva mener du med "tar løs"? løser den/igangsetting?

Om du får klunk/smell ved igangsetting, er det ofte momentstag eller hovedforinger i bakaksel.

kermitt
30/06/11, 21:53
hovedforing? Vennligst utdyp.

Jeg vil også satse på momentstag, eller ramma de sitter i. Den er noe jævla drit.

Wakdar
01/07/11, 07:22
Kan også være en av boltene som holder momenstaga. Har vært ute for att de har løsnet og noen har knekt på noen biler jeg har hjulpet andre med å fikse.

Espen-K
01/07/11, 07:45
jeg også har den lyden, men det høres mere ut som et knepp i det jeg jeg setter i bevegelse fremover. Har mine misstanker om foringer i momentstaga som er slitene eller sliten bakaksel.

gull pilen
01/07/11, 07:56
jeg og har denne lyden... har byttet de store foringene på moment stagene til poly og har fremdeles lyden... lurer litt på om det kan være et av kryssene på mellomakselen...

Jan-Einar Jenssen
01/07/11, 10:18
jeg hadde lyd som ligna på forklaringa her. bytta alle foringer i bakstilling og aksling. lyden ble ikke borte før jeg bytta kryssa på mellomakslingen...

Testdriver
01/07/11, 13:56
Har også den lyden når jeg tar løs. Har byttet foringene på momentstaga men ble ikke bedre.

Da må vell kryssa byttes etterhvert som 1janeinar sier

Dimmern
01/07/11, 14:40
hadde samme syndromet på en gammal isbil, da var det foringene øverst på den trekant ramma som var gåene, så den ramma gikk og slo i hver gang man gassa litt hardt:)

TicT3
02/07/11, 12:16
Jeg har mista den bolten noen ganger på det øverste staget og etter jeg har setti bolten i har jeg hatt den kneppinga og sveisa bolten fast så den ikke skulle løsne igjen xD
Har problemet enda.

kermitt
02/07/11, 12:33
Jeg har mista den bolten noen ganger på det øverste staget og etter jeg har setti bolten i har jeg hatt den kneppinga og sveisa bolten fast så den ikke skulle løsne igjen xD
Har problemet enda.

Da kan du vel egentlig vurdere å bytte foringer :p

OlavS.
02/07/11, 12:36
hadde en klunkelyd i 240'n min, der var det håndbrekkskoa som lå litt borti , så de strammet seg til når jeg satt i bevegelse.

Frydenberg
02/07/11, 15:31
sett på brekket og så prøver du å vri på hjulet. Når jeg gjør det så vrir hele akslinga seg. IKKE FRESHT

Agrostar
03/07/11, 09:17
sett på brekket og så prøver du å vri på hjulet. Når jeg gjør det så vrir hele akslinga seg. IKKE FRESHT

Nå har eg 240 da men, samme skjer her. Om bilen står i gir eller med handbrekka på og eg yter den fram eller bak så vrir akslingen seg nokon cm som du seier. På eu i fjor fekk eg spørsmål om eg høyrde nokon klunkelydar under pådrag, og beskjed om at momentstagforingane var sletne. Bytte dei og null forskjell i lyd.

kermitt
03/07/11, 10:02
Prøv å bytt foringene i bærebruene om det ikke ble bedre.