Vis full versjon : Dynamo, instrument tuller! Hva kan være??
Hoi
Starter bil`n så gløder det i div lamper inni dasj`n.
Pila som lyser til automaten gløder, å såvidt en kan se ladelampa, vinduspyleveske gløder.
Setter så bil`n i drive å får opp litt turtall. da slukker pila å resten, å ladelampa gløder litt mer.
Bilen lader da normalt, aldri tom for strøm..
Dynamo sliten? Dårlig jording? diodebrygga i dynamo defekt?
Takker for evt hjelp å svar
Når du nevner at lysene gløder. kan det være en likeretter (vekselstrøm -> Likestrøm) eller spenningsregulatoren som kødder
Volvo_960_1995
01/07/11, 00:23
Sjekk batteri og skift eventuellt dynamo.
Ofte der feilen ligger.
Håper du skriver hva som var feilen da :)
dsen er kjent på min 92 745... la opp ekstra gjord til dynamo gjorda i karosen og mitt problem ble borte...
AleksanderK
01/07/11, 18:04
Puss på jordingspunktene på innsiden av skjermene helt framme. Min 740 drev å køddet seg men fikk vekk problemer etter jeg gikk over jord.
Blinklys VS lyste når jeg spylte vinduet og spylervæskepumpen stoppet ikke før etter 10-15 sek.
Skifta dynamo i sta, litt bedre på lamper etter oppstart, men lade lampa lyser fortsatt!!
Lader også 13.8v så lader gjør den jo å :( Skal teste det der me jordinga, må ligge noa i det altså :s
Gjort reint jordings punkter, lagt opp ekstra jording fra motor til kaross, bytta dynamo.
MEN LYSER (GLØDER) FORTSATT :(
Kjett, JA :(
Tar fortsatt imot tips med stor takk..
Prøvd å jorda dynamo chassis ekstra godt i både motor og karross?
Prøvd å jorda dynamo chassis ekstra godt i både motor og karross?
Lage meg fler i morgen, må bare prøve meg fram :(
kan være jordinga til instrumentet også? aventuelt dårlig kontakt et sted inni instrumentet?
kan være jordinga til instrumentet også? aventuelt dårlig kontakt et sted inni instrumentet?
Går det ann å legge opp en ekstra en der da? Vippe det ut å sjekke tilslutt iaf.
Må bytte ei lyspærebaki der uansett så ut må det jo..
skal nok kunne gå ann det, men jeg er usikker på hvor jordinga er. det er det kansje en annen her som kan svare på :)
har du målt batterispenning med motoren igang og sett om den lader eller ikke da?
Lader 13.88 med motor igang over batteriet, litt over 14 på dynamo`n.
Så forskjellen er jo pga spenningsfallet i ledningen. så det bryr jeg meg ikke om men..
da kan det nok hende at feilen ligger i/ved instrumentet.
Får vippe det ut da å se åssen det ser ut bak der. kjett er det iaf me lamper som gløder :(
Fant feilen :)
Hva var feilen?
Forrje eier har bytta H baklampe, å da satt + på minus å omvendt.. fant ut detta da jeg bytta om til hvite baklamper :p
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.