PDA

Vis full versjon : Nytt luftfilter



Atlaue
29/06/11, 18:45
Har tenkt å bytte Luftfilteret til et slikt Powerfilter på min Volvo 850. Hvordan skal jeg kjøpe? finnes jo mange forskjellig typer å merker..

hva anbefaler dere??

Erlend
29/06/11, 21:47
Har tenkt å bytte Luftfilteret til et slikt Powerfilter på min Volvo 850. Hvordan skal jeg kjøpe? finnes jo mange forskjellig typer å merker..

hva anbefaler dere??

Dersom du har 20v så har du lmm, da får du tak i powerfilter kit nesten overalt:P har du 10v så tror jeg ikke det finnes kit, jeg har 10v på min 2.5l og jeg har nettopp kjøpt innsatsfilter:) ingen ingrep trengs, annet enn å bytte ut luftfilteret:) ble grom lyd og mye bedre respons

mrstfu
29/06/11, 21:52
Ikke noe problem å ordne det i 10v, jeg har det. Kjøp et 30graders vinklet stål/aluminiumsrør i samme dim som flexrøret ned til gasspjeld og selve luftfilteret, et par slangeklemmer i riktig dim, og kjør på. Det du må gjøre er å borre et hull i stålrøret på ca 3.5cm i diameter, for luftmengdemåleren. Null stress, lyden blir merkbart dypere. Kanskje noe innbilt bedret gassrespons og:D

Hvorvidt motoren har godt av det, er en annen sak. Et filter med mindre motstand slipper jo dermed inn mer drit og, uten at jeg dokumentere en eventuell virkning. Kan si at jeg har kjørt med det i halvannet år uten problemer.