PDA

Vis full versjon : V70 stopper på tomgang! HASTER!



kjellt
28/06/11, 20:27
En kamerat har en V70 2.0l Turbo som stopper på tomgang.
Har tatt opp tomgangsregulatoren og gjort den helt rein, og LMM`en skal være bra.

Den fusker ikke ved pådrag eller noe, men stopper etter å ha gått på tomgang i 5 minutter (Akkurat som man skrur av tenninga)
Så kan det være litt køddi å få starta den igjen, men går etter en del kjinning...

What can it be?

http://i833.photobucket.com/albums/zz251/kjellt/Diverse%20av%20Volvon/DSC_8450.jpg

aarnes
28/06/11, 22:42
lese ut feilkoder er stedet å starte.
PM meg så kan vi få til noe ;)

rakettgpz
01/01/12, 20:53
Hei har også en 2.0 lt som plutsekig stopper etter ei stund på tomgang, noe lenger en 5 min men samme problem. har du kommen nermere ei løysning på problemet?

Vatnehol
02/01/12, 08:23
se på EVAP purge valve, de kan foresake noe slikt har jeg hørt

rakettgpz
14/06/12, 09:22
Har fått fikset problemet etter å ha byttet og prøvd tre luft masse målere, en ny fra volvo, en fra bcb og til slutt en brukt av en kondemnert v70 som æ fikk. da blei bilen i orden. så maks uflaks med feil på 3 stk luft masse målere. bilen oppførte seg forskjelig med alle tre, den orginale så gikk den ikke på tomgang lenge før den stoppet, men kjempe godt på høyt turtall. den fra bcb gikk tomgangen normalt men manglett mye/all effekt over 3000omdr. med den brukte blei alt normalt og bilen har stått 2 timer på tomgang uten å stoppe. alle luftmasse målerne hadde samme bosch nr.

Torsen67
14/06/12, 15:42
Litt skremmende dette her. Fikk du returnert de to du ikke hadde brukt for?

FroBe
14/06/12, 19:08
Dette høres ikke bra ut.
Enten er det store kvalitetsproblemer med denne type Bosch MAF, eller så har du en annen feil på bilen som du kan kompensere for ved å bruke en brukt MAF med passende karakteristikk.