PDA

Vis full versjon : Krise! Låst inn nøkler i volvo 740. Hjelp.



redline
28/06/11, 19:06
Har prestert å låst inne nøkklene mine i min volvo 740. Noen som har tips til å få låst opp bilen?. Uten å knuse ruter?

Svar taes i mot me stor takk :)

redline
28/06/11, 19:07
Er foresten sentral låst på bilen :)

Testdriver
28/06/11, 19:09
Har ikke Naf eller Viking noe spesial verktøy/universal nøkkel greier som dem kan låse opp biler med? Mulig noen andre her vet noe mer om dette...

Luigi
28/06/11, 19:10
når jeg låste mine nøkler inni 240ien, så tok jeg et gammelt visker blad og tok di stive tynne metall bladene som gjør at visker en stiv..
disse bøyde jeg til slik at jeg fikk en krok som passa rundt knobben som du kan låse opp med, måtte bryte en del på døra for og få den inn, men jeg fikk det til etter noen minutter :p

ellers kan du knusa ruta fordeom, burde jo være lett og få tak i ny side rute, bare dumt at det blir mye biter av det inni bilen :p

Luigi
28/06/11, 19:11
håper du har den gamle typen låse knobber, ikke di små "nye" som er inbruddssikre :p

Rockeren
28/06/11, 19:12
Den "knobben" som du kaller den, finnes ikke på biler med sentrallås, der knappen går nedi dørtrekket og blir gjemt nedi der.Ingenting som stikker opp som er å få tak i..

Luigi
28/06/11, 19:13
Den "knobben" som du kaller den, finnes ikke på biler med sentrallås, der knappen går nedi dørtrekket og blir gjemt nedi der.Ingenting som stikker opp som er å få tak i..

på min 1990 740 med orginal sentrallås var det di store knobbene med stort hode :p

redline
28/06/11, 19:34
takker for svar :) . Det stemmer det med lås knobbene. Men bak døra stikker den litt opp. Men den er rund så vanskelig å få taki

Luigi
28/06/11, 19:41
Da er vel det letteste og knusa ruta, hvor har du reserve nøklene? :D

turb00le
28/06/11, 19:50
Jeg ville også tatt ei rute... Gjør det uten å blunke hvis jeg låser mine nøkler inne en gang.

kermitt
28/06/11, 20:07
Hvordan får dere egentlig til å låse inn nøklene? Mine volvoer har jeg alltid måtte låst med nøkkelen fordi det går ikke å trykke ned låse knappen når døra er oppe.
Spør så jeg ikke skal gjøre det :p

robin
28/06/11, 21:14
Når jeg låste inn nøkklene i 740en min, så tok jeg en metalltråd med diameter på ca 1.5mm, og hadde et stort flatt skrujærn. så kilte jeg skrujærnet mellom døren og karroseriet, og vippa døra ca en halv cm utover, og bøyde til metalltråden, fikk tak i låsen og smatt den opp. funka for meg!

volvoRsport
28/06/11, 21:17
Har ikke Naf eller Viking noe spesial verktøy/universal nøkkel greier som dem kan låse opp biler med? Mulig noen andre her vet noe mer om dette...

De bruker en oppblåsbar pute til å presse ut vindusramma med for så og stikke noe inn sprekken.

Espen Hveding Nordgård
28/06/11, 21:29
Hvis du har tolmodighet så bestill noe snaks herifra: http://www.lockpicks.com/

Hvis du har litt mindre tolmodighet så få tak i en kar som kan det og har utstyr, og la han gjørra joben ;)

"Motstand" åpna døra, og starta 245'n min i dag med dirker ;)
med de dirkene her faktisk: http://www.lockpicks.com/genericjigglerkeysetstainless.aspx


NAF har forsåvidt ei håndbok med "howto" åpne de fleste biler ved hjelp av slim-jim og andre artige verktøy...

redline
28/06/11, 21:47
Takker for svar :) . HvedingN må vel invistere i dirker tilfeldig dette hender i igjen. Men har desverre ikke tålmodighet til å vente på dette i posten. Så har skaffet meg en ny side rute. Så jeg skall ta å sote den andre side ruta eller teipe denn godt. Før jeg knuser denn. Så slipper jeg alt glasset over hele bilen invendig :)

Kim74OTic
29/06/11, 08:39
disse små siderutene mener jeg du skal greie å "dra" ut. de henger i sånn vinduslimdritt.. har selv dradd av sånne vinduer 2 ganger på dynga (turbovindu med striper):D
bare dra litt av gangen i hvert hjørne :)

Olav'en
29/06/11, 15:40
Napp av skrapelista langs vinduet på ein av dørene, nedi med streng og lås opp...

volvoRsport
29/06/11, 16:04
de henger i sånn vinduslimdritt..

Butylteip vil jeg tro.

redline
29/06/11, 16:37
Får vel prøve noe av dette :) har ikke knust ruta enda. Arg!

Motstand
29/06/11, 16:45
Synd du bor så langt unna:/.

Knuse ruter osv er veldig unødvendig. Låsene til Volvo er utrolig simple. Enkleste er å lage en "Slim jim". Når du har gjort det tar du en dørstopper e.l og kiler den ned mellom dør og rute for å lage større åpning.
Så tar du Slim jim`en ned ved dørhåndtaket. Drå opp og ned til du hekter fast i noe. Vips, åpen:). Kan sende deg noen sider fra Falkenboka hvis jeg forklarte det uklart:).

Vanskelig å forklare. Jeg personelig har alltid med meg et sett "jiggler keys". Åpna mange biler for folk med dem. Inkludert HvedingN sin:p

Må legge til at jeg aldri(!) har brukt "kunskapen" min til kriminelle handlinger!. Dette er kun på hobbybasis.

redline
29/06/11, 21:47
Hehe:) var synd det ja motstand at du bor så langt unna. Får vel fikse meg en Slim jim jeg å :) . Tok desverre fram hammeren og knuste ruta :S Gla jeg sota den før jeg knuste den. Var masse glass inne i bilen. Men neste gang skall jeg ikke bruke hammeren ;)

redline
29/06/11, 21:47
Legg ved et bilde av bilen :)

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/264857_10150289183386346_737561345_9546873_5478345 _n.jpg

SirKim
29/06/11, 21:54
Synd du bor så langt unna:/.

Knuse ruter osv er veldig unødvendig. Låsene til Volvo er utrolig simple. Enkleste er å lage en "Slim jim". Når du har gjort det tar du en dørstopper e.l og kiler den ned mellom dør og rute for å lage større åpning.
Så tar du Slim jim`en ned ved dørhåndtaket. Drå opp og ned til du hekter fast i noe. Vips, åpen:). Kan sende deg noen sider fra Falkenboka hvis jeg forklarte det uklart:).

Vanskelig å forklare. Jeg personelig har alltid med meg et sett "jiggler keys". Åpna mange biler for folk med dem. Inkludert HvedingN sin:p

Må legge til at jeg aldri(!) har brukt "kunskapen" min til kriminelle handlinger!. Dette er kun på hobbybasis.




Enkleste er å bruke slim-jim? NEI! DIRK! Tar mye kortere tid! Kompis låste nøkkelen sin i 740n sin på utsia huset. Tok meg 10 sek å få opp døra! Volvo låser er simple. bortsett fra låsene på 760. Hvertfall på 88 +. De eldre mener jeg har samme lås som 740.


Det falkenbladet har jeg på pcen her. Ligger tegninger på sinnsykt mange biler. Volvo 740 også

Motstand
29/06/11, 22:05
Trådstarter har ikke dirker eller jiggler`s liggende. Derfor er en slim-jim lettere.

SirKim
29/06/11, 22:07
er bare å gå ned i kjelleren å knekke et sagblad. å slipe til en jiggler. Er fort gjort, å funker!

jan_m
01/07/11, 11:24
hei vi gjorde samme "brøllern" dro på volvo og sattsa på at nøklen var lik... ta med del 2 av vogn kortet eller 1 vis du har det og så sliper di nøkel på chasi nr og sats på at det ikke er bytta lås... eller vip ut låse sylyndern i døra vis det er like enkelt som gammal ford