PDA

Vis full versjon : Volvo S70 - Kupè vifte problem.



Tuset91
28/06/11, 09:12
Hei, har som sagt i tittelen en volvo s70 1998 modell.
For en liten tid tilbake ettermonterte jeg tåkelys på bilen, og som vi vet er det litt trangt å sette i relèet til tåkelysa. Når jeg hadde fått dette til å fungere, sluttet imidlertid kupè-vifta å fungere. sjekket derfor om jeg hadde revet ut en kontakt eller et relè eller noe lignende mens jeg holdt på under dashen, uten hell.
vifte-systemet får strøm, for jeg hører at det fungerer når jeg justerer varme og hvor luften skal blåse. Det eneste som ikke fungerer er at det rett og slett ikke kommer luft ut.

Noen som har hatt lignende problemer, eller som vet hva som kan være feilen? gidder ikke å rive ut hele systemet før jeg har hørt litt rundt om det kan være noe annet :)

julen
28/06/11, 19:37
fort gjort å sjekke vifta:) bare skru av dekslet under hanskerommet å kontrolere det.
er vifta gåen har jeg ekstra til deg. skal en del til at du har dratt ut kontakter under dær mener jeg...

Tuset91
29/06/11, 12:37
Takk for svar, må vell ut for å ta en titt da :-)

hgnubel
29/06/11, 13:35
Hvis du har AC/ECC kan det kanskje være noe feilkoder å finne? Vet ikke om det kan stoppe viften, men kan være verdt å undersøke før du bytter viften ihvertfall.

Og fcpgroton er forøvrig et greit sted å handle hvis du vil ha helt ny og kan vente noen dager. Husker ikke lenger hva Volvo skulle ha, men det var helt hinsides. I klasse med LMM som til min bil fra Volvo koster ca 5000 (ca 1500 inkl frakt og mva fra fcpgroton... :))

Tuset91
29/06/11, 14:43
Var nå ute å tok ut vifta. målte kontakten og fant ut at det gikk strøm i den. deretter koblet jeg vifta til et batteri for å sjekke om den gikk, noe den gjorde. når jeg koblet vifta til kontakten igjenn, startet den, hadde vell klart å skape en slags u-kontakt mellom vifta å kontakten.. :p

takk for hjelpen :-)

hgnubel
29/06/11, 14:52
Minner meg om hvordan jeg reparerte en oppvaskemaskin i helgen... bare å plukke i biter, ikke finne noe galt, og så skru sammen igjen :)