PDA

Vis full versjon : Sjekkpunkt Lye (Lyebil)



Volvo_960_1995
04/03/10, 12:51
Hei.

Styr for alt i verden unna Sjekkpunkt Lyebil. Befinner seg utenfor Bryne på Lye.

De klarte å harpe bilen min da de skulle skifte AC-Kompressor.

Først og fremst hadde de bestillt feil AC-Kompressor, og det gjorde jeg de oppmerksomme på. Og da hadde de begynt å demontere bilen.

Så fikk de rett kompressor og fjernet dødvekt....Ett stag som senere skulle vise seg å holde jordningen til tenningsmodulene. Med det resultat at bilen nektet å svive rent, og rødglødende katalysator.

Bilen ble feilsøkt av meg og jeg fant ut at LMM / AMM hadde gått til de evige jaktmarker.

Det ble ett kraftig tilbakeslag som blåste sundt luftfilterboksen.

Feil pakninger til AC anlegget ble også montert....

Jeg skulle få låne en annen kunde sin bil siden min stod....Det ble ikke aktuellt kan du si.

Fikk tauet bilen bort av ett firma, og vedkommende sa at det var ikke første gang de måtte hente biler der og taue de til merkeverksted.

Men etter mye fram og tilbake så lot jeg Bilia avdeling Bryne fikse bilen, og de fant selvsagt feilen med engang.

Ellers så måtte jeg ty til tips og råd fra Advokat om hvordan vi skulle gå frem.

Alt løste seg til slutt, men jeg kan ikke gi tommelen opp.

Og har hørt flere som har hatt problemer der.

Soulair
04/03/10, 16:10
Forfredelig kjipt når sånt skjer. Den gang jeg bodde i Sandnes brukte jeg Klepp Auto, med kun god erfaring:)

cossykiller
19/03/10, 21:25
Klepp auto er ikke hva det engang var, er nå med i Meca kjeden, en kompis som skulle ha ny clutch i sin 240 turbo sa han skulle ha AKKURATT det samme som stod i den, han endte opp med en clutch som slurer når trykket kommer, svinghjulet var helt blåeloksert? og fullt av hakk, noe de sa når de hadde skrudd det sammen.
Han gav beskjed og det han fikk tilbake var : Hadde du tatt av turboen hadde denne clutchen virka helt fint.
Enden på visa ble at han kjøpte lammelen og trykkplata mens dem monterer gratis, hadde det vært min bil hadde dem betalt ALT.

Anders-
22/03/10, 16:14
Ta kontakt med sjekkpunkt kjeden sentralt, de setter sikkert pris på å få vite slikt..

Volvo_960_1995
24/03/10, 07:30
Ta kontakt med sjekkpunkt kjeden sentralt, de setter sikkert pris på å få vite slikt..

Det vil jeg gjøre når jeg får Turnus fri, igjen.

Takk.