PDA

Vis full versjon : Hvordan ta av airbagpute på ratt V70II-08



Rasp
27/06/11, 21:15
Noen som vet og kan hjelpe meg ?

turboleif
27/06/11, 22:27
Får jeg spørre hvorfor??.
Ja vet hvordan.
Men på en såpass ny bil så har du vel noe garantier om det skulle være noe galt ;)

Daniel V
28/06/11, 00:04
Koble fra minuspolen på batteriet, så sitter vel airbagputen med 2. stk torxskruer på baksiden av rattet.

Du vet sikkert at du bryter garantien ved å gjøre dette? Airbagenhetene skal IKKE tukles med av privatpersoner.

Stig-Arne
28/06/11, 10:00
Koble fra minuspolen på batteriet, så sitter vel airbagputen med 2. stk torxskruer på baksiden av rattet.

Du vet sikkert at du bryter garantien ved å gjøre dette? Airbagenhetene skal IKKE tukles med av privatpersoner.

Bryter så slettest ingen garantier. Står ingen plass at garantien brytes om noe slikt ikke utføres på verksted.

Rasp
28/06/11, 23:08
er ikke garantien 3 år da på import?

Stig-Arne
28/06/11, 23:24
Import er vel uansett maks 2 år ? Garantien bestemmes av det landet hvor bilen kommer fra. Så import fra sverige gir deg bare 2 år f.eks.

Daniel V
29/06/11, 00:38
Bryter så slettest ingen garantier. Står ingen plass at garantien brytes om noe slikt ikke utføres på verksted.

Du bryter garantien på airbagen til rattet jo. Var det Volvo sa til naboen da han skulle bytte ratt selv på sin 06 V70 for noen år siden.

Det er jo logisk at ikke Volvo vil ta på seg ansvaret hvis airbagen ikke utløses, fordi det har vært tuklet med av en privatperson. Samme som at du mister garantien på motor ved å chippe bilen selv.

Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det. :)

Rasp
29/06/11, 12:20
ja men nå kan jo jeg ikke miste en garanti so gikk ut for 1 år siden da uansett!

Daniel V
29/06/11, 23:11
ja men nå kan jo jeg ikke miste en garanti so gikk ut for 1 år siden da uansett!

Det er sant, men mener å huske at det er 10 års garanti på bilens airbager. Men blås i det, står i mitt forrige innlegg hvordan du får den av.

Rasp
30/06/11, 11:11
Det er sant, men mener å huske at det er 10 års garanti på bilens airbager. Men blås i det, står i mitt forrige innlegg hvordan du får den av.

uansett så er det ikke på samme måte som den gammle v70 å løyse det

Tore
30/06/11, 11:53
Import er vel uansett maks 2 år ? Garantien bestemmes av det landet hvor bilen kommer fra. Så import fra sverige gir deg bare 2 år f.eks.

Gir ikke volvo 3 år/100.000km fabrikksgaranti (og 12 år mot gjennomrusting)?

Stig-Arne
30/06/11, 12:08
Gir ikke volvo 3 år/100.000km fabrikksgaranti (og 12 år mot gjennomrusting)?

I Norge ja.
Sverige har bare 2 års garanti på bilene..

Tore
30/06/11, 12:16
I Norge ja.
Sverige har bare 2 års garanti på bilene..

Trodde fabrikksgaranti betydde at det var en garanti fra fabrikken jeg, totalt uavhengig av hvor bilen blir solgt?

Edit: ser det: 2 år i Sverige, 5 i Norge og USA, 3 år i UK osv...

Stig-Arne
30/06/11, 12:37
Trodde fabrikksgaranti betydde at det var en garanti fra fabrikken jeg, totalt uavhengig av hvor bilen blir solgt?

Edit: ser det: 2 år i Sverige, 5 i Norge og USA, 3 år i UK osv...

Nei er desverre ikke slik. Er importøren som setter garantien.

ASK Racing
08/07/11, 19:58
de sitter ikke skrudd, men stikk noe inn i hullet bak på rattet, å så vipper du, husker ikke hvem vei, men da løsner baggen, gjenta på andre siden.

kan være litt vrien første gang.

Rasp
09/07/11, 22:29
de sitter ikke skrudd, men stikk noe inn i hullet bak på rattet, å så vipper du, husker ikke hvem vei, men da løsner baggen, gjenta på andre siden.

kan være litt vrien første gang.

hehe ja jeg har gitt opp hehe