Vis full versjon : Hva er det plass til bak i 940? Bredde og ET
Hepp!
Holdt på å fyre avgårde ordre på spesialfelger, så kjøpte jeg 940... Felgene skal da på denne isteden.
Spec jeg skulle bestille var:
Foran -> 8.5" ET+6
Bak-> 9" ET0
Spørsmålet er egentlig kun om jeg burde legge på litt innpress bak, for å være safe. Kjipt å få "mer" enn kant i kant-passform, det er for dumt med stiv bakaksel. :p
De EKTE JP-felgene er jo 8.5" ET0, de passer da bak i 940? 9" ET 0 som jeg tenker på, vil da stikke 6mm lenger ut OG inn enn disse. Går det? Subbing er tillatt.
Refinement!
27/06/11, 22:31
Trond D kjører med 10x17 et20 +5mm spacer og 235/40 uten problemer
Knabber dette bildet av Trond.D. Ser ikke ut som man burde strekke strikken stort lenger enn dette. Bildet er uten 5mm spacer.
http://i74.photobucket.com/albums/i247/tronddahl2000/Black%20pearl/DSC06073.jpg
Flere bilder av 940er med god passform ønskes. :)
volvoRsport
28/06/11, 16:55
Knabber dette bildet av Trond.D. Ser ikke ut som man burde strekke strikken stort lenger enn dette. Bildet er uten 5mm spacer.
Hvis du ser på et av de andre bilene han har lagt ut så står bilen skjevt, så det bildet kan du ikke sammenligne med ;)
http://i74.photobucket.com/albums/i247/tronddahl2000/Black%20pearl/DSC06069.jpg
Det så jeg. Syns du ikke det gir en pekepinn på passform whatsoever? Tror du ikke bakstillinga mi noen gang kommer til å stå sånn? ;)
Du må ha litt tyrestretch tipper jeg...
Jeg har 8x17 et13, med 225/45 dekk sto det omtrent dønn fast, med 215/40 går det knirkefritt. Jeg har ikke gjort noe med kanten i hjulbuene og har ca samme høyde som trond d.
Det vil si at de felgene du skal ha vil bygge 25,4+13mm lengre ut enn de jeg har, da kommer vel felgen omtrent til å stå flush med rettstrekket på hjulbua. Kan kjøre inn på plant gulv etterpå og ta bilde hvis jeg rekker det.
volvoRsport
29/06/11, 17:15
Det så jeg. Syns du ikke det gir en pekepinn på passform whatsoever? Tror du ikke bakstillinga mi noen gang kommer til å stå sånn? ;)
Gir en liten pekepinn ja, men hjulet vil komme lengre ut når den står rett. Er nok ørlite poke på den sida du ikke ser.
Vil nok tro de felgene jeg har kombinert med høyden er ganske maks for hva det er plass til med 18" og så og si hele innerkanten fjernet, hvis ikke du går for ennå mere strekk og godtar endel subbing.
Jeg skal ha 17". Du har 8.5" ET -5? Altså 5mm bredere ytterleppe enn foran som er 8" ET 0?
Subbing tåler jeg, men MER enn kant i kant-passform med stiv aksel er bare dumt. Frister fortsatt å prøve rundt 9" ET 0...
volvoRsport
29/06/11, 22:55
Jeg skal ha 17". Du har 8.5" ET -5? Altså 5mm bredere ytterleppe enn foran som er 8" ET 0?
Subbing tåler jeg, men MER enn kant i kant-passform med stiv aksel er bare dumt. Frister fortsatt å prøve rundt 9" ET 0...
ET+5. Husker ikke helt hvor mye breiere ytterleppa/kanten på bakfelgen er, men den er minst 1cm breiere.
Lånar tråden litt; kva er maksimalt impress som går på en 700/900? Fannt et sett 18" med ET27. går dette på? Felgane er 8x18
Det kommer til å subbe på innsiden, kan jeg nesten garantere. Alt under ET20 vil stikke lenger inn enn standar-oppsett.
Det kommer til å subbe på innsiden, kan jeg nesten garantere. Alt under ET20 vil stikke lenger inn enn standar-oppsett.
Alt OVER ET20 vil stikke lenger inn! Desto mindre et'n er, desto lenger ut vil felgene stikke.
Ja, men spørsmålet er vel om det går på bilen.
Dersom ein brukar 5mm spacer vil vel felgen gå på bilen...? (kanskje litt jalla løysing)
Grunnen til at eg spør er fordi at mange felg-forhandlere oppgir 7/900 med ET25 i listene og at man kan ha avvik på 7,5 opp eller ned i impress. Det blir jo heilt feil men ikkje for dei som følger listene slavisk!
Mente over ja. Høyere tall. Min feil. :) Har sett det jeg også. 5mm spacing kan gå, det må nesten bare prøves. :)
volvoRsport
30/06/11, 16:25
Lånar tråden litt; kva er maksimalt impress som går på en 700/900? Fannt et sett 18" med ET27. går dette på? Felgane er 8x18
Det vil nok ta i fjørbeinet.
10" ET 10 bak på denne.
http://js.1g.fi/kuvat/Volvo%20945/IMGP5888.JPG/_small.jpg
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.