PDA

Vis full versjon : Startproblemer 850 2,5 10v



Speedfarm
27/06/11, 02:08
Noen som kan hjelpe meg med hva som er galt her:

Hvis bilen står ubrukt noen dager, spesielt i fuktig vær så starter den ikke. Hvis den brukes hver dag så starter og går den helt normalt.
Når problemet oppstår så virker det som om den ikke tenner som den skal, men når jeg prøver å starte lenge nok så starter den til slutt. Først så er den etter noen forsøk og til slutt så starter den. Når jeg endelig får start så ryker det kraftig hvitt av den noen sekunder og den fusker noe forferdelig i ca 5-10 min. Det tar så lang tid å få start at batteriet går tomt hver gang og jeg må ha kabelhjelp. Det pleier å ta minimum 10-15 min med startforsøk før den starter. Jeg tror topppakkningen er iferd med å ta kveld også. Den ryker ganske hvitt, og jeg har mistet noe kjøleveske ved ett par anledninger. Det rare er at det forsvinner ikke gradvis, men det har plutselig forvunnet endel for så å stabilisere helt i lange perioder. Kan det være noen sammenheng her?? Kondens av vann i motoren??

Hjelp tas imot med takk.

ola normann
27/06/11, 07:21
Har du byttet deler / gjort noe i forbindelse med feilsøking?

Tror kanskje jeg ville ha sett over/byttet tenningsdeler først...

Det er også lurt å få lest ut feilkoder, kan hende svaret ligger der.

Jan
27/06/11, 10:04
Er enig med Ola Normann, se over tenningdelene.

De som også kan gjøres er å trille innom et verksted og få målt om den lekker eksos ut i kjølevannet siden du har hvit røyk og mistanke om toppakning.
Jeg gjorde det på min og det var rimelig klart en lekkasje.