PDA

Vis full versjon : volvo 740 b230f 1991 model fjusker på lavt turtall muligens går på 3 inne blant hva kan jeg gjøre?



stan2
27/06/11, 00:35
den fjusker vis du gir bånn gass og inne blant når du skal dra i veien men nå har også motor lampa kommet. også og fjusker enda mere. bytta plugger på den og diverse teningskabler som passa :D bestilt nye på bcb;) noen som har litt peil på det her som kan hjelpe meg litt hadde vært fint:)

tok av luftmasse måler så vit etter det motorlampa kom men gjort det før ut også da ble den borte igjen og luftmasse målern virker som jeg fant ut;)

jan_m
27/06/11, 17:55
regina tening? prøv og bytt tenings deller (ikke biltema) og se om det er feil koder..

stan2
27/06/11, 22:13
her er det noen som ikke har peiling som har drevet med heltfeil teningsrekke følge må stille teningen helt på nytt det har jeg lite peiling på den drar ikke i det heletatt nå står den riktig:/

men prøve nye teningskabler først håpe det hjelper muligens overslag i dem som siter der

stan2
29/06/11, 16:07
nå vet du nye teningskabler og rotor og fordeler lokk men nå virker det som om det er lmm den fjusker og kødder med den til kobla og når jeg tar den av går den bedre uten den til koblet. Men den går i nødprogram uten den til kobla.

er alle 3 trådene i lmm skjekka i stad;)

noen som har peiling på detta er den ødelakt eller er den i orden?

prøvde og justere på fordeler lokket pga teninga vet ikke om det har noe og si jeg?

håper noen vet:)

Rockeren
30/06/11, 10:29
Du bør ikke knote med tenningsjustering uten ei tenningslampe.. Kan bli riv ruskende galt om du ikke veit hva du gjør. Få tak på ei tenningslampe og sjekk tenningstidspunktet.. Har ikke tallet i hodet, men skal være noen grader før Øvre Dødpunkt.

stan2
01/07/11, 02:31
har funnet ut feilen takket være _emil_ her på forumet;) var vist koilen som ikke var riktig går klokke reint nå:D nå går den på 08,09 i stede for 1,5:D