PDA

Vis full versjon : Svinghjul feil vei - gnist?



smygen
26/06/11, 22:06
Lurer på om man i hele tatt får gnist på pluggene om man har sett svinghjulet på feil vei?
Er en mulighet for at jeg har gjort akkurat det og får ikke gnist.. LH 2.4

Terje1
26/06/11, 23:25
Lurer på om man i hele tatt får gnist på pluggene om man har sett svinghjulet på feil vei?
Er en mulighet for at jeg har gjort akkurat det og får ikke gnist.. LH 2.4


om du har satt på svinghjulet feil vei,så får du hverken irundt motorn,eller gnist pga at det rett og slett ikke er mulig å montere et lh 2,4 svinghjul feil vei:)


Har du montert det feil ang vridninga,så skal du selvfølgelig ha gnist men tenninga bli veeeeldig mange grader feil,slik at motorn mest trolig ikke starter.

Deluxio
26/06/11, 23:35
om du har satt på svinghjulet feil vei,så får du hverken irundt motorn,eller gnist pga at det rett og slett ikke er mulig å montere et lh 2,4 svinghjul feil vei:)


Har du montert det feil ang vridninga,så skal du selvfølgelig ha gnist men tenninga bli veeeeldig mange grader feil,slik at motorn mest trolig ikke starter.

Gjorde denne tabben på bilen min! Bilen starta, ette litt kjiddning, men gjekk veldig lavt på tomgang, ca 400 omdr. Klarte å setta den i gir og få rikka den. Men prøvde eg derimot å gje gass, så gjekk den kanskje opp til 900omdr før den slokka tvert :)

Christian
26/06/11, 23:50
Kan være greit å prøvestarte bilen før man setter i girkassa hvis man er usikker på om svinghjulet står riktig vei.

smygen
27/06/11, 09:47
om du har satt på svinghjulet feil vei,så får du hverken irundt motorn,eller gnist pga at det rett og slett ikke er mulig å montere et lh 2,4 svinghjul feil vei:)


Har du montert det feil ang vridninga,så skal du selvfølgelig ha gnist men tenninga bli veeeeldig mange grader feil,slik at motorn mest trolig ikke starter.

Hehe.. Er klar over det, men du skjønte hva jeg mente med feil vei ;) Gjerne litt feil formulert ja ;)

Jeg får ikke gnist i hele tatt, får bare feilsøke litt til..

smygen
04/07/11, 01:55
Hvordan skal svinghjulet stå i forhold til reimhjulet?

Ola Moen
04/07/11, 03:19
Når fremre reimhjul står i 0, så skal svinghjulet stå med de to "missing teeth" 90 grader mot venstre side (sett bakfra) eller mot hullet til starter'n. om det er lettere å si det sånn.

smygen
04/07/11, 09:43
Okei! Takk skal du ha :)