PDA

Vis full versjon : TÜV på AP-racing bremser?



Njål Nilssen
25/06/11, 21:32
Hei!

Tenker å montere AP-racing bremser på prosjekt bilen min, og i den sammenheng lurer jeg på om det finnes TÜV eller lignenede papirer å få slik at det blir lettere ved godkjenning...

Evt. om noen vet om SVV godtar slike bremser uten TÜV? De er jo tross alt beregnet på MYE hardere bruk enn det std. bremsene er...

Mvh
Njål

Ola Moen
26/06/11, 01:56
Skaff all info du klarer om disse bremsene. Send mail til BT, og gjør en forespørsel om hvordan de stiller seg til dette. Legg ved all dokumentasjon du klarer å oppdrive, og så krysser du fingra for at de går med på det:)

tyggern
26/06/11, 07:10
Det er vel også "stor" sansynlighet for at de kommer til å kreve en 4-hjuls bremse test for sjekk/kontroll av bremsekraft fordeling frem/bak

vet enkelte har fått godkjent bytte til større bremser, etter krav fra BT om kontroll av dette.

turb00le
26/06/11, 14:38
Tror heller jeg ville gått for deler som stammer fra gategodkjente biler. Er litt lettere da.

Njål Nilssen
26/06/11, 19:35
Tror heller jeg ville gått for deler som stammer fra gategodkjente biler. Er litt lettere da.

Ja du sier noe der... Hmmm får prøve å få så mye dokumentasjon som mulig og sende avgårde til SVV... Kanskje ringe aller først... blir en heftig søknad uansett mtp, på motor og understellsbytte som jeg gjør på 940/60 prosjektet mitt (er der bremsene er tiltenkt)

Njål Nilssen
27/06/11, 08:28
Fant noe koselig på AP sine hjemmsider :)

"- 850 T5R - Front 4 Piston Kit CP5200-1005" for gateregistrerte biler...

Ferdig kit framme til 850... Skivene og bremsene på 850 og 960II/S/V90 er jo like framme så da er det vel mere overkommelig tenker jeg :) Pluss jeg slipper å måtte få laget spesialtilpassede senterklokker til skivene :D

Bak kan jeg like greit bare bruke std. skivene evt. brembo erstattningen, og hullborre de + montere på AP-kalliptere... blir noe billigere da også...

Er vel kanskje lettere å få gjennom hos SVV også tenker jeg, iom at det faktisk er laget for gateregga biler i daglig bruk...

Ola Moen
27/06/11, 11:07
Se der ja:D Er det høl, er det håp:D

turb00le
27/06/11, 18:01
Det hjelper ikke stort hvis det ikke finnes tüv papirer.
For å få settet godkjent må det foreligge en form for dokumentasjon fra "teknisk uavnhegig laboratorium". Letteste er vel kanskje å ringe til pompel og pilt på biltilsynet.