PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp til lufting av clutch på 740



Robinsp
25/06/11, 14:23
Hei.

Jeg får ikke til å lufte clutchen skikkelig på 740en min. Har prøvd mange forsjellige måter som å sette trykk i systemet oppe ved på fyllings tanken og åpne nippel på nederste sylinder, ha slange mellom sylinder og kalippter og pumpe, sitte i bilen og pumpe menst en åpner og stenger nippel osv. Jeg har bytta master sylinderen, slave sylinderen og slangen/røra uten att det hjalp noe som helst. Og jeg har hatt same problemet med to andre girkasser og to andre clutcher så vill tro at det ikke er problemet helder. Merker problemet med at jeg må dobbelt clutche ofte for å få den i første gir og revers og at synkringene slites fort:P er også en del døgang i clutchen.

vassengen
25/06/11, 15:08
Prøvd med bremselufter?

Evt få tak i ei stor sprøyte type dyrlege og sett på en slange mellom sprøyte og luftenippel på slave, fyll sprøyta med bremsevæske og press til nivået øker i tanken..
Mc triks det der..

Robinsp
25/06/11, 15:16
Prøvd med bremselufter?

Evt få tak i ei stor sprøyte type dyrlege og sett på en slange mellom sprøyte og luftenippel på slave, fyll sprøyta med bremsevæske og press til nivået øker i tanken..
Mc triks det der..

Har prøvd med bremselufter også ja :P men har ikke prøvt å fylt på væske nedenfra enda da med f.eks en sann spøyte som du sier. men skal prøve noe sant. Takk for svar:)