PDA

Vis full versjon : Kappe halve runder framme.



Carpo
25/06/11, 08:45
Hei :)

Jeg må få senket bilen min litt. I den forbindelse lurer jeg på om det er vanlig å kappe halve runder framme. Eller om det må være en og en runde? Tenkte kanskje å kappe 1,5 runder men lurer på om det går ann?

Ser for meg at det blir feil siden man må snu koppen i toppen en halv runde å da vil fjøra stå på skrå innover mot bilens innerskjerm, når fjøra ligger korrekt i toppen...

s4nd3r
25/06/11, 11:47
det går kun og kappe 2,5 runder framme... :p

hehe, neida.. du kapper akkorat hva du føler for.. :)

Carpo
25/06/11, 12:20
det går kun og kappe 2,5 runder framme... :p

hehe, neida.. du kapper akkorat hva du føler for.. :)

Det går ikke på 240 ihvertfall. Eller det går. Men fjøra blir helt mongo vist man kapper halve runder. Skrår innover mot innerskjermen istedt for utover

s4nd3r
25/06/11, 12:57
eg har aldir hatt problem med det?
har kjørt på hall runde, heil runde, en og en hall runde, to runder, to og en hall runde..
aldri hatt noen problem...

locked
25/06/11, 13:31
Hei :)

Jeg må få senket bilen min litt. I den forbindelse lurer jeg på om det er vanlig å kappe halve runder framme. Eller om det må være en og en runde? Tenkte kanskje å kappe 1,5 runder men lurer på om det går ann?

Ser for meg at det blir feil siden man må snu koppen i toppen en halv runde å da vil fjøra stå på skrå innover mot bilens innerskjerm, når fjøra ligger korrekt i toppen...
Det blir feil å kappe. Kjøp skikkelig senk eller gi faen.

Carpo
25/06/11, 14:00
Det blir feil å kappe. Kjøp skikkelig senk eller gi faen.

Ja vi skjønner det da :) Skulle gjerne hatt skikkelig senk.

Hva annbefaler du locked ?

locked
25/06/11, 14:14
Ja vi skjønner det da :) Skulle gjerne hatt skikkelig senk.

Hva annbefaler du locked ?
Hakke peiling, men har kjøpt coilovers fra senk.no med PerTurbo til min bil iaf, det ryktast at det fungerar ;)

Carpo
25/06/11, 16:47
Men kappe halve runder blir ihvertfall jalla. Stemmer ikke i hele tatt.

Rockeren
25/06/11, 23:35
Folk får bare være så uenige de bare vil, og komme med så flotte argumenter de ønsker.. Men det er ulovlig å kappe fjører, og det er det en grunn til. Les litt om hvilke belastninger ei fjør har, og hvilke oppgaver den faktisk utfører. Legg til litt logisk tankegang og iq så er det ikke så vanskelig å forstå årsaken til hvorfor det er ulovlig. Og da gjør man det heller ikke hvis man har normalt omløp i huet.

JA det er kjedelig med høy bil. JA, det ser dumt. Men hvis det er så forbanna ille, så kjøp heller bil man får senka skikkelig og fortsatt beholder gode kjøreegenskaper på...
Eller la det være. Eller senk lovlig og vær fornøyd..

kjellt
26/06/11, 00:06
Her er det 4 runder igjen forran av senkefjører
og vanlig senkefjører bak (ukappa)

http://forum.vccn.no/

s4nd3r
26/06/11, 00:08
folk har kappa fjører sia tilig på 70 tallet, om ikkje før? varma bla fjører til og få bilen lav nokk. eg har aldri hørt om en ulykke der det har vert nevnt ordet kappa fjører... men, må selfølglig bruke hode når en kjører med kappa fjører. men ja, er ulovlig, og lovlig senke sett, hever bilen med 4cm... og den blir litt lavere med åra, som orginale fjører..
coil over er minst like ulovlig som kappa fjører.. og koster myye ikkje minst..

Volvo-Power
26/06/11, 01:15
Har kappet 3 runder bak, og 2,5 foran. Ingen problemer dette.

Har selv tatt det litt lengre mtp beskyttelse, og laget en halvmåne som fjøra ikke har mulighet for å forlate uten å demontere. Dermed en liten ekstra "forsikring"

Ola Moen
26/06/11, 01:30
Skal du kappe fjær på 240'n, så vrir du bare anleggskåla i toppen så fjæra treffer riktig. Men du skrev ikke noe om du ville kappe orginalfjærene, eller om du skal kappe et senkesett.

Carpo
26/06/11, 08:43
Skal du kappe fjær på 240'n, så vrir du bare anleggskåla i toppen så fjæra treffer riktig. Men du skrev ikke noe om du ville kappe orginalfjærene, eller om du skal kappe et senkesett.

Ja å når du vrir skåla i toppen å legger fjøre oppi den skrår den inn mot inerskjermen å den truffer ikke nedre skål

Martin.S
26/06/11, 10:27
Det er bare å kappe. Har kjørt med kappa fjærere på så å si alt jeg har hatt av biler. Er ikke redd for å inrømme det.
Det har aldri vært noe som helst problem med det, det er verken farlig eller skummelt. Og det kommer jeg til å gjøre helt til det blir laget et senkesett jeg kunne blitt fornøyd med.
Kjøper ikke et senkesett når jeg uansett må kappe i det for å få bilen lav nok.

Kapp to runder forran og to runder bak, da blir bilen sommin 945. Og det er fortastt spenn igjen i fjærene forran når du jekker den opp.

Carpo
26/06/11, 11:12
Det er bare å kappe. Har kjørt med kappa fjærere på så å si alt jeg har hatt av biler. Er ikke redd for å inrømme det.
Det har aldri vært noe som helst problem med det, det er verken farlig eller skummelt. Og det kommer jeg til å gjøre helt til det blir laget et senkesett jeg kunne blitt fornøyd med.
Kjøper ikke et senkesett når jeg uansett må kappe i det for å få bilen lav nok.

Kapp to runder forran og to runder bak, da blir bilen sommin 945. Og det er fortastt spenn igjen i fjærene forran når du jekker den opp.

Kapper du orginalfjøra da?

hvor mange vindinger har en orginalfjør?

Martin.S
26/06/11, 14:03
Jepp orginal fjæra. Husker ikke hvor mange vinninger de har. Men to runder forran og bak blir pent. og relativt behagelig å kjøre med.

Øyvind G
26/06/11, 14:14
hvis du kapper sånn som martin sier, så blir bilen et hakk lavere enn med senkesett.

min har senkesett (ukappa):

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3035.jpg

og martin sin er det kappa orginalfjærer på:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3484.jpg

Carpo
26/06/11, 16:42
Men er vel best å kappe senkesett?

Volvo-Power
26/06/11, 18:41
11. runder totalt. 2,5 hver side frem, 3 hver side bak, på originale fjærer

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3435.jpg

Øyvind G
26/06/11, 21:47
Men er vel best å kappe senkesett?

hvorfor?

s4nd3r
26/06/11, 22:01
11. runder totalt. 2,5 hver side frem, 3 hver side bak, på originale fjærer

http://i441.photobucket.com/albums/qq136/Volvo-Power666/IMG_1077.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3070.jpg