PDA

Vis full versjon : FEILKODE 0033. volvo s80 diesel



olav s80
24/06/11, 21:20
Har Volvo s80 dieseL 2000 mod.l. bilen har fått feilkode 0033 APP sensor circuit, videre så er det slik at når prøver å kjøre så er det så vidt at den øker farten,lang tid å komme i fart liten og ingen respons på gas pådrag. noen som kan fortelle meg hvilken sensor eller hva det er som må skiftes eller reppareres.
håper på snarlig svar da vi skulle bruke bilen på ferie.:(:(:(

andreas
25/06/11, 08:38
APP pleier å vera Accelerator Pedal Position, om det kan hjelpa litt vidare...

olav s80
25/06/11, 08:54
Hvor-hva er denne, på gasspedalen eller under panseret :????

konso
25/06/11, 21:28
Ble litt usikker men tror det er en giver som sitter øverst på venstre side som har en wire på seg, som kommer fra gasspedalen.
Om ikke, så kan det være en giver som sitter på selve gasspedalen som det er en feil med.

olav s80
26/06/11, 10:54
Takker så langt dere :-)
da får vi se om vi finner den, skal nok finne ut av det. er der noen form for programering som må gjøres ved event skifte av denne giveren, eller er det bare å få fatt i ny og skifte denne??

olav s80
28/06/11, 19:09
Noen som har peiling på om det er rimelig sikkert at det er potmeteret på gaspedalen som er problemet? og om det trengs å programere noe ved skifte av denne,??

gunnargt
28/06/11, 19:18
Hadde du kun denne feilkoden på bilen eller flere andre også?

olav s80
28/06/11, 20:45
Hei takker for respons, er litt fortvilet over bilen for tiden,
hadde en feil meldling til, og den gjalt gearkassen (automat) automatverkestedet nullet den ut og da var det bare denne som kom opp, det hele begynte med at for noen måneder siden oppsto feilen helt sporadisk, for så og forsvinne igjen, det ble oftere og oftere til nå at den er der hele tiden, kommer straks jeg slår på tenningen og lar seg ikke fjerne/slette. oppførsel: gir gass og det skjer svært lite men smått om sen så kommer den sakte opp i turtal og begynner og dra noenlunde, straks jeg slpper gassen så tar det lang tid før respons. selv om jeg gir flat pedal så skjer det svæææært seint, ingen farget eksos eller lignede å se heller, selv om flat pedal fra null

andreas
28/06/11, 22:03
Høres jo absolutt ut som enten gass-potmeter eller LMM. Noken klubbmedlem i nærleiken av deg som kan låna vekk LMM'en sin for å prøva i 2 minutt kanskje? Ellers kan du prøva å berre nappa ut kontakta og, og sjå om det gjer utslag.

olav s80
29/06/11, 07:50
Takker , jeg prøver først med lmm, det skader ikke å prøve. om jeg byttert gass-potmeteret , er det da nødvendig med programering av noe slag, mener å ha lest noe om det, noen som vet.

C.Erstad
29/06/11, 09:47
Blir sann når LMM er gåend... rekner med dette er en 2.5d?

olav s80
29/06/11, 10:28
Stemmer nok det du :-)
ser om eg får sjekket den ut i dag/kveld. Takker så langt.
Kommer tilbake med info mm.

C.Erstad
29/06/11, 10:46
Stemmer nok det du :-)
ser om eg får sjekket den ut i dag/kveld. Takker så langt.
Kommer tilbake med info mm.

Du kan prøve og vaske den... gjorde det med min far sin!
Bilen gikk litt bedre etterpå, men ikke kjempe mye bedre så der måtte vi bytte!

olav s80
11/07/11, 13:38
Har byttet LMM uten hel oppfører seg helt som før, kan det da være mulig at det er pot,meteret/ giveren som sitter på gasspedalen? må den event programeres om den skiftes og event hvor får jeg tak i denne til en god pris
Takker så langt til dere som har giddet å hjelpe meg :-)

GMV
11/07/11, 13:45
Hvis du får feilmelding om at pot meteret på gasspedalen gir feilaktig signal så hjelper det fint lite å bytte LMM! Er jo en grunn til at det er diagnostikk på biler. Blir nesten det samme som å skifte hjul for at bilen gikk tom for bensin for å sette det på spissen.;) Om du setter inn en ny så må den nok mest sansynlig kalibreres ja. Men du kan jo prøve å spraye den med elektronikkrens, det pleier å hjelpe på potmetere. Kan være en billig rep det.

olav s80
11/07/11, 15:56
Takker . jo er enig om at det er feil med lmm, men i det at der kommer meninger om at det også kan ligge der så valgte jeg nok å prøve :-)
Har prøvd å rengjøre den med elektro rens uten bedring/endring.
Får nok finne fatt i en ny tenker jeg. må jeg til merkeforhandler for å få den kalibrert da gjerne? noen forslag på hvor det kan være rimeligs å finne ny?