PDA

Vis full versjon : Lurer på å kjøpe meg et prosjekt



Volvogeek
03/03/10, 20:47
Lurer på å anskaffe meg noe tidsfordriv ettervert:) en bil som jeg har tenkt å gjøre en del med..la oss kalle det et prosjekt:p ser litt på 145,142,242,245..har hatt 240 sedan 91mod tidligere, så denne gangen blir det "45" eller "42" tror jeg:) men så stopper det seg. Det er sikkert best med tanke på rust å slik med en 245 åver 90(?) åsså er det LH 2.4 da.. Men samtidig så liker jeg den gammle fronten med runde lykter veldig godt, er det mye jobb å bygge om fra ny til gammel front på 240? vanskelig å få tak i delene? hva synest dere?:)

TeamBørnOut
03/03/10, 20:52
142n er jo en del lettere. mindre vekt er jo aldri noen ulempe :)
142n er jo en veldig kul bil også! hadde en før. savner den litt til lek og moro! dobble A armer er det jo også på den.. billig å eie.. du får jo plass til akkurat åssen motor du vil i dem også :)

Volvogeek
03/03/10, 20:54
142n er jo en del lettere. mindre vekt er jo aldri noen ulempe :)
142n er jo en veldig kul bil også! hadde en før. savner den litt til lek og moro! dobble A armer er det jo også på den.. billig å eie.. du får jo plass til akkurat åssen motor du vil i dem også :)

går sikkert å få godkjennt turbo å, om mann har disse værsting bremsebeleggene?:D

TeamBørnOut
03/03/10, 20:55
bytter bare til 164 bremser

thomasskavnes
08/03/10, 10:50
Men over til det han spurte om..

Det er ikke så mye arbeid,men du trenger jo en komplett front fra en 75 -78 modell,hvilket inkluderer: Begge fronplatene,skjermer og panser. Så må du ha lyktene,lykterammer og grill. Skal du ha fronspoiler,så anbefaler jeg å beholde fangern fra ny-bilen,så gammel fanger trenger du ikke. Det vil uansett se dumt ut med gammel fanger foran og ny bak,gammel bak er heller ikke et alternativ i mine øyne,men det er jo mulig å gjennomføre.

(du finner bilde av ny fanger på gammel front på profilen min,242)

Dan Bay-Johansen
08/03/10, 12:41
Men over til det han spurte om..

Det er ikke så mye arbeid,men du trenger jo en komplett front fra en 75 -78 modell,hvilket inkluderer: Begge fronplatene,skjermer og panser. Så må du ha lyktene,lykterammer og grill. Skal du ha fronspoiler,så anbefaler jeg å beholde fangern fra ny-bilen,så gammel fanger trenger du ikke. Det vil uansett se dumt ut med gammel fanger foran og ny bak,gammel bak er heller ikke et alternativ i mine øyne,men det er jo mulig å gjennomføre.

(du finner bilde av ny fanger på gammel front på profilen min,242)

Skal du bygge om en 85 + til flatnose\snute så må du også bytte torpedoplata (den mellom panser\frontrute), profilene på panserene er ikke like. flat\snute er like, men halvsnute har en annen profil.

Volvogeek
08/03/10, 18:20
takker for svar, hørest jo ut som om det er gjenømførbart da, men i disse dager kom jo veiavgifta:D så får så om jeg slår til å kjøper en eldgammel 245:) så er det litt billigere å eie?!:)