PDA

Vis full versjon : Går det ann å smøre opp varmeapparatvifta?



MortenKr
22/06/11, 22:19
Ifm. skifte av varmeregister er varmeapparatvifta lett tilgjenglig. Innbiller meg at det kommer en "pipelyd " fra vifta, så jeg lurte på om det har noen hensikt å ta den ut og smøre den litt (hvis det går an, da?) Noen som har erfaringer :confused:

Kjetil Krømcke
22/06/11, 22:21
*sitter å venter på svar* jeg har også en vifte som piper når den går sakte. hastighet 2 er det værst. ikke noe overdrevent piping, men er jo litt.

cossykiller
22/06/11, 22:25
er vel bare og ta den ut og sjekke ? evnt skaffe ei ny om det ikke er dyrt siden du først er baki der
skal se om jeg finne noe i vadis :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2752.jpg

der har du bilde av motoren, nr 33 på bildet der :) ser ut som om den ser nokså lukka ut

MortenKr
25/06/11, 11:27
Hatt vifta ute og åpnet et beskyttelseslokk for å se hva som var under. Det var endel støv, så det var det jo greit å få fjernet. Blåste litt her og der med trykkluft for å fjerne støv og skitt. Smurte litt olje i enden av akslingen på baksiden og sprutet litt WD40 inn undet selve vifta i håp om at litt olje legger seg der den gjør litt nytte :)

Konklusjon så langt: Vifta går stillere og jeg kan ikke høre "vinelyden" når motoren slås av og vifta stopper opp :). Hvor lenge dette varer gjenstår å se :rolleyes: