PDA

Vis full versjon : Kjøpt Ny turteller, MEN får den ikke til å fungere! hjelp??:)



dagii
22/06/11, 19:53
Hei, jeg var i dag på bilctra å kjøpte meg en 52mm turteller, jeg har fulgt koblings-skjema men enda fungerer den ikke. Innvendig lys fugerer, men når jeg skal koble på den grønne ledningen,( som det står att jeg skal bruke) koble den inn på - på coil. jeg har prøvd den, og koblet den inn på deen rød/hvite ledningen bak innstrument panelet. ingenting skjer. men, da jeg kommer til den andre røde ledningen som skal kobles på en ledning med strøm når du skur på tenninga, er det ingen reaksjon når jeg prøver alt dette sammenkoblet. men da jeg bare prøver å sette den røde ledningen på coil, slår pluttselig nåla til 8000. hva kan problemet være??? jeg skriver opp hvordan jeg har koblet opp hver ledning.

starter med lyset. den har 2 ledninger, en oransj, som er strøm, og svart som er jord. ( dette fungerer)

så resten. Jord der også er koblet inn på samme jord som lyset. den røde ledningen har jeg koblet sammen med den oransje. ( som jeg leste inne på forumet her att skulle fungere) Den grønne har jeg koblet på - på coil.


Håper på svar snarest mulig!! :)

Agrostar
22/06/11, 20:04
Fulgte det ikkje med monteringsanvisning? Kan og vere at den raud/kvite ledningen berre er der, men ikkje er tilkobla i andre enden. Meinar å ha lest om nokon på forumet som har opplevd det. Så kan hende du må trekkje ny ledning ifra instrument til coil.

dagii
22/06/11, 20:10
ok. hvordan legger jeg da ny ledning? hvor skal denne kobles på? rett på - på coil?

Agrostar
22/06/11, 20:32
Du tager ein ledning passande til formål og trekkjer den ifra 52mm turtellaren og fram til coilen gjennom torpedoveggen. Finnst ein par hol der til sånt. Kvar du skal den til får du sjekke med papiret til turtellaren din.

dagii
22/06/11, 21:00
det som står på papiret er uleselig -.- bare lurer på hvorfor den røde ledningen jeg ikke vet hva er til, hvorfor den stiger til 8000 rpm når den røde er koblet på en strømledning da jeg skrur på tenninga. kan legge opp en ny ledning, men tror ikke det hjelper med det problemet jeg har...

dagii
24/06/11, 00:33
Problem løst!! defekt turteller :P