PDA

Vis full versjon : Sparkel,puss og lakk arbe! Prosjekt



OlaGunnar
03/03/10, 20:06
Hei!
Jeg er en ungfant med planer, og har spørsmål til dere godfolket.

På min Volvo 240, 1992mod,koksgrå, svarte lister rundt om, helsorte grillen.

Noen her som har erfaring med å sparkle igjen list hullene, og visker hullene på fronplata, der som de listene over fangern sitter? og gjøre samma jobben bak i rumpa bak på bilen, men beholde dør listene,og bagasje listene.

Og da selvfølgelig å lakkere dette i bilens farge,ellers ville bygdefolke her kalt meg hippie, og jeg ratt blitt singel.:D

Har byttet interiøret, fra beige (GRØSS) til sort/grått, og fjerne emblemmene bak, satt på hvit blink i hue og rævva,og montert svart leppe til den svarte fangeren når forrige eier var så gris å hadde en HVIT leppe på svarte fangern.

Jeg har også ettermontert svarte listene på hovedlyktene, blinkers og hjørnelister samt den midtre, fordi han som hadde bilen før meg klarte og kræsje fronten på den og da montere CHROME av alle ting! Fronplata skiller seg ut,fordi han heller ikke klarte å skaffe detta i bilens farge, og ikke ha leppe i bilens farge. Men jeg har en kompis med 240 delelager, så fikk tak i svart leppe.
Men fikk problemer med listverket på frontfangern, fordi det virker som at fangern er småskjeiv, så det skiller 3-4mm. Om det ikke er fronten som er skjeiv, men det er ikke noe jeg satser på:D

Så derfor er planene og sparkle igjen list hull og visker hull, og muligens skille meg ut litt i volvo miljø i modum/sigdal:)

Hva tror dere godfolk?
Og hva evt. pris er på å få lakkert sånne små deler?

metrakit
03/03/10, 20:32
om du har mulighet og kan og sveise så sveiser du listehulla å sparkle går men er mykje småpirk og plutselig sprekk lakken din eller der vert hol f.ex men det kjem jo helt ann på finish å lakk på bilen og det går og sparkle men personleg synest eg det er litt jalla:P

OlaGunnar
03/03/10, 20:36
aha. jo du sier nok noe der,jeg har ikke noe erfaring med dette.

Takk for svar:)

Kristian s
03/03/10, 21:26
Bort med mest mulig lister, logoer, viskere, hengerfester, antenner og snøkoster på taket (i noen spesielle tilfeller) da blir det bra. Alt som stikker ut, ligger utapå eller bare ser stygt ut må bort. Da blir det cleant og fint.