PDA

Vis full versjon : Søker volvo stasjonsvogn til filminnspilling!



fireogenhalvfilm
22/06/11, 17:54
Hei,

Jeg jobber som rekvisitør på spillefilmen " Det viktigste er forbi", som skal spilles inn i Oslo og omegn mellom august og september. Filmens regi er ved Sara Johnsen ("Vinterkyss", "Upperdog"), og produseres av 4 1/2 Fiksjon AS (fireogenhalv.no). Dette er en helaftens drama/spenningsfilm som kommer på kino ila. 2012. I forbindelse med dette leter jeg etter biler som kan brukes som rekvisitter i filmen, deriblant en Volvo stasjonsvogn fra sent 70/ tidlig 80-tall. Vi ser primært etter fargene hvit/krem, blå, beige, brun, gul, grønn, grå, men tar i mot tips på andre farger også! Bilen må være kjørbar og i fin stand, ikke være synlig forandret de siste 20 årene (den skal være med i scener som foregår i 1988), og det er en fordel om den befinner seg ganske sentralt på østlandet.

Dersom du har en slik bil eller tips om hvem jeg kan kontakte blir jeg veldig
glad hvis du sender meg en mail!

Mvh
Ida

Tore
22/06/11, 18:56
Ligger noen alternativer på finn.no om filmen har budsjett nok til litt investering:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?keyword=&PRICE_FROM=&PRICE_TO=&CAR_MODEL%2FMAKE=818&YEAR_MODEL_FROM=1975&YEAR_MODEL_TO=1985&MILEAGE_FROM=&MILEAGE_TO=&BODY_TYPE=4&sort=0

Martin.S
22/06/11, 20:13
Det er helt sikkert noen her som har en passende bil til utlån.

vazborris
22/06/11, 21:19
Ligger noen alternativer på finn.no om filmen har budsjett nok til litt investering:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?keyword=&PRICE_FROM=&PRICE_TO=&CAR_MODEL%2FMAKE=818&YEAR_MODEL_FROM=1975&YEAR_MODEL_TO=1985&MILEAGE_FROM=&MILEAGE_TO=&BODY_TYPE=4&sort=0

har vært borti og leie ut bil til filminspelling en gang før og grunnen til at de ofte ikke kjøper biler men heller leier kanskje også oppimot prisen av og kjøpe er at da er det bare og få den på en henger og kjøre den bort i steden for salg og tull:=) bare moro og få god bilen sin på film:) anbefales selv om det ikke er samme person jeg var borti:)

larsverm
22/06/11, 22:46
Jeg synes det der virker som en helt fornuftig tilnærmingsmåte. :) Har dere sett "Den siste revejakta"? Der var de flinke til å innhente tidstypiske biler, synes jeg. Men finn én feil!

gatebilboy
22/06/11, 23:40
Jeg synes det der virker som en helt fornuftig tilnærmingsmåte. :) Har dere sett "Den siste revejakta"? Der var de flinke til å innhente tidstypiske biler, synes jeg. Men finn én feil!

nye skilt på bilene?

A.B Boss
22/06/11, 23:52
Jeg synes det der virker som en helt fornuftig tilnærmingsmåte. :) Har dere sett "Den siste revejakta"? Der var de flinke til å innhente tidstypiske biler, synes jeg. Men finn én feil!

mener jeg så en 240 politibil som var for ny og så en moderne bil under et biltrekk

larsverm
23/06/11, 01:25
Det kan jo ha vært flere enn bare en feil. Men riktig Boss, den jeg la merke til var en uniformert 245 81-82 når handlingen foregikk i 1979. Men jeg antar at forklaringen kan være at svært få uniformerte politibiler har blitt bevart i den formen.

kermitt
23/06/11, 02:42
Hørt med sikkan? Han har en ertegrønn 245. Den mener jeg er forholdvis original restaurert.

fireogenhalvfilm
23/06/11, 09:02
Ja, det stemmer at vi helst vil leie denne bilen, fordi det er ganske mye ekstra jobb med å kjøpe og selge biler. Det beste er om det er en bil som ikke er i daglig bruk, i og med at vi trenger den over en lengre periode..

Når det gjelder skilter gjør det ikke så mye om de er for nye, dette kan vi bytte ut.

Kermitt: Har du kontaktinfo på eier av den grønne volvoen?

Takk for tips, kom gjerne med flere!

jacobsen
23/06/11, 13:00
Bør vel gjerne være et must at bilen er original og i relativt bra stand :) bare så dere ikke finner tak i en gammel 245 med Eiker eller noe :p

olavxxx
23/06/11, 14:53
Denne hadde gjort seg i filmen :-)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29103348

Kanskje dere kan leie den av selger? Bare høre om han kan hive på noen originale blinklys fremme og noen originale felger?

ps. jeg kjenner ikke til selgeren

fireogenhalvfilm
23/06/11, 14:57
Den var veldig fin! Desverre er nok rød uaktuelt som farge, og den er litt langt unna.. Vi trenger en bil som er så nær Oslo som mulig!

olavxxx
23/06/11, 15:40
Jeg tror den er orange faktisk. Volvo kjørte med noen "sikkerhetsfarger" på 70-tallet, deriblant den orange fargen.

runejakobsen
26/06/11, 23:30
men trur ikke felga på,n er så gamle :P

kermitt
26/06/11, 23:59
Kermitt: Har du kontaktinfo på eier av den grønne volvoen?

Takk for tips, kom gjerne med flere!

Nei, desverre.

A.Finstad
29/06/11, 21:27
dere kan sikkert låne min 88 modell 245 kan sette på noen orginale felger å orginale lamper igjen, men fjerner ikke sotfilmen hvis dere ikke står for regninga å sette på ny. ;)

Deluxio
29/06/11, 21:31
dere kan sikkert låne min 88 modell 245 kan sette på noen orginale felger å orginale lamper igjen, men fjerner ikke sotfilmen hvis dere ikke står for regninga å sette på ny. ;)



deriblant en Volvo stasjonsvogn fra sent 70/ tidlig 80-tall

.....

fireogenhalvfilm
30/06/11, 09:53
A. Finstad: Har sendt deg en mail!

A.Finstad
02/07/11, 19:51
har svart også ;) foresten hvis du trykker på linken i signaturen min så er det noen bilder av den ;)

kermitt
02/07/11, 20:02
.....

245 har forandret seg utrolig lite fra 1982 til 1988 :p noen lister fra eller til spiller ingenrolle for Ola nordmann i ford mondeo. Det er kun entusiaster som ser det.

andreas y.
02/07/11, 20:12
Kermitt: Har du kontaktinfo på eier av den grønne volvoen?


http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9888&page=2

Deluxio
03/07/11, 01:57
245 har forandret seg utrolig lite fra 1982 til 1988 :p noen lister fra eller til spiller ingenrolle for Ola nordmann i ford mondeo. Det er kun entusiaster som ser det.

Tja, fronten e vel ganske tydelig :)

kenhan9
20/07/11, 19:35
Jeg har en orginal 77 modell 245 som er volvo brun. Den blir pusset opp i disse dager og kommer til å få ny lakk og "nye" krom lister. Den er helt orginal og se på.

Ta gjerne kontakt hvis det ønskes mer info eller for å ta en titt.

fireogenhalvfilm
28/07/11, 08:40
Hei! Nå er det kommet et ønske om at denne bilen skal ha takluke. Jeg har prøvd å se litt på nettet, men lurer på om noen her kan svare meg på om det er vanlig med takluke på disse gamle stasjonsvognene, eller om det kommer til å bli veldig vanskelig å finne?

gaupe
28/07/11, 08:50
Hei! Nå er det kommet et ønske om at denne bilen skal ha takluke. Jeg har prøvd å se litt på nettet, men lurer på om noen her kan svare meg på om det er vanlig med takluke på disse gamle stasjonsvognene, eller om det kommer til å bli veldig vanskelig å finne?

Det fins ikkje orginal takluke på Volvo 145/245. Det fins bilar som har dette ettermontert på Volvoforhandlar, og det fins ganske mange bilar med ettermontert vippeluke (dasslokk). Så skal filmen vere autentisk, dropp takluka eller gå for ein sedan :)