PDA

Vis full versjon : sperre på 4500 og tenningsbank.. hjelp!



Nexus411
22/06/11, 15:08
Hei..

er en kompis av meg som har en volvo 940 her som ikke går helt som den skal.. ytelsen iforhold til oppsettet er heller ikke optimalt, den har Garett t3/t4 turbo (ikke kina), større dyser, 3'' eksos, 3''lmm, Thelostartof chipper, Bosch 558 dyser, alu cooler, filter etc.. det jeg tenkte på er at han har orginal btr, og da altså 3bar i bensintrykk som er orginalt, han hadde kjørt med dysemotstand en stund, bilen jaga på tomgang osv, men hadde ingen sperre på 4500 - 5000, så fjerna han dysemotstanden og bilen gikk ikke og jaga på tomgang, MEN den fikk en sperre på 4500 :S, i tilegg får han tenningsbank på 1,2 i ladetrykk

finner ikke helt ut av hva det er som er feil, men hvis noen kunne komme med et inspill så hadde det vært fint :)

Kalsn
22/06/11, 15:13
Hei..

er en kompis av meg som har en volvo 940 her som ikke går helt som den skal.. ytelsen iforhold til oppsettet er heller ikke optimalt, den har Garett t3/t4 turbo (ikke kina), større dyser, 3'' eksos, 3''lmm, Thelostartof chipper, Bosch 558 dyser, alu cooler, filter etc.. det jeg tenkte på er at han har orginal btr, og da altså 3bar i bensintrykk som er orginalt, han hadde kjørt med dysemotstand en stund, bilen jaga på tomgang osv, men hadde ingen sperre på 4500 - 5000, så fjerna han dysemotstanden og bilen gikk ikke og jaga på tomgang, MEN den fikk en sperre på 4500 :S, i tilegg får han tenningsbank på 1,2 i ladetrykk

finner ikke helt ut av hva det er som er feil, men hvis noen kunne komme med et inspill så hadde det vært fint :)
558 dysene skal ha 3 bars trykk, samt at dysemotstanderne skal laskes/kobles sammen . men turtallsperre på 4500?

Nexus411
22/06/11, 15:22
ja, vet at alle kabla skal surres sammen.. men tenningsbanken og sperra på 4500 er egentlig det største problemet

Nexus411
22/06/11, 15:22
og ytelsen skulle også egentlig vært bedre

Cato T
22/06/11, 16:32
558 dysene skal ha 3 bars trykk, samt at dysemotstanderne skal laskes/kobles sammen . men turtallsperre på 4500?

Har ikke turtallsperre på 4500, den bare sperrer og fjusker ganske mye..

Turtallsperra er fløtt til 6800 i følge det som sto på chippen

Espen Title
23/06/11, 21:15
Har ikke turtallsperre på 4500, den bare sperrer og fjusker ganske mye..

Turtallsperra er fløtt til 6800 i følge det som sto på chippen

Høres ut som aaaaaltfor høyt trykk synes jeg...

Prøvd å justere ned trykket for å se om det blir bedre da?

Cato T
24/06/11, 01:10
Høres ut som aaaaaltfor høyt trykk synes jeg...

Prøvd å justere ned trykket for å se om det blir bedre da?

Broren min har så og si samme oppsettet, bare annen chip og han kjører med kina turbo og lader 1,5 uten tenningsbank.. Mens min peaker vel ca 1,2 og den detter ned til 1 bar å da har jeg tenningsbank.

Får vel prøve å byttelåne bensinhjerne med han å se om jeg fortsatt har tenningsbank da.

Hadde enda mer tenningsbank på høyere ladetrykk, nå har jeg bare hvis jeg tømmer 2. gir og jeg merka det litt i stad når den dro litt tungt i 5. gir på motorveien