PDA

Vis full versjon : B230FD Hakker.



mafian
21/06/11, 22:09
Hei :)

Jeg har en 93 modell 245.
Har i den siste plundret litt med den. Når motoren var kald, når det var fuktig i været så gikk den på 3 sylindre. Når jeg fikk motortemp så var det ikke noe problem. Så skifta jeg innsugspakning. Da blei problemet borte. Virker det som.

Men. Etter jeg bytta innsugspakninga så har bilen begynt og hakke, men det er kun i jevn fart med lite gass. F.eks i nedoverbakke, når man holder bittelitt gass for å opprettholde farta. Så nøkker / hakker den. Noen tips til hva det kan være? Kan også legge med at jeg synes at bilen har begynt og gå litt ujevnt på tomgang.

Rotor, fordelerlokk, plugger, kabler og tenningsmodul er under et år gammelt. ( Org. Volvodeler ). Men så prøvde jeg og koble fra stikket til Gasspjeldpotensiometeret når den sto og gikk på tomgang. Og tomgangen endra seg ikke. Ville ikke motorgangen endret seg da? Og om det er noe feil i Gasspjeldpotensiometeret. Ville bilen hakket da?

Håper på noen kloke svar. Beklager om inlegget er rotete.


Mvh. Karstein :)

volvo2før
23/12/11, 00:59
Ang. ujevn tomgang. Ta av tomgangsregulatoren og spray den med forgasser rens, bensin, diesel e.l. spray også inn mot gasspjeldet og rundt for
å få bort skiten som legger seg her. Gjorde dette selv på min FK i dag, og den ble noe bedre :)