PDA

Vis full versjon : Varmeregisterlekkasje og pakninger [LØST]



MortenKr
21/06/11, 21:38
Begynte å demontere med tanke på å bytte varmeregisteret, og det jeg fant ut var at isolasjonen under teppet i forsetet er gjennomdynket med frostvæske. Så enden på visa ble til at jeg skjærte ut det som var ødelagt. Hva gjør jeg nå:confused:

Å bytte alle lydisolasjonen ser ut fo meg å være omfattende. Så jeg tenkte å kjøpe noe isolasjon og passe til i forhold til det jeg skjærte ut! Andre ideer? Innspill mottasgjerne.

Så var det disse o-ringene som skal byttes. Går det greit å kjøpe uorginale på en bilrekvisita butikk eller bør jeg kjøpe originale:confused:

cossykiller
21/06/11, 22:23
sålenge o-ringene tåler temperaturen så skal det ikke ha noe og si på hvilken, sålenge størrelse osv er det samme :)

kapp lydisolasjonen slik at du får enn firkant og stapp i ny du :)

C.Erstad
21/06/11, 22:59
Blir ikke varmere enn ca.85-90 grader der alikevel....
Men gjør du det "skikkeligt" ville eg kjøpt orginalt :)

cossykiller
21/06/11, 23:09
skal du gjøre det skikkelig, så går du til et firma som har o-ringer til deg, så får du det du skal ha. samma hvilket merke det er sålenge det passer..
er da o-ringer som ikke er beregna på slike temperaturer også.

MortenKr
22/06/11, 22:16
Nytt varmeregister er montert med nye originale o-ringer. Valgte å ta bryet med å stikke innom Bilia for å være sikker på at jeg fikk riktig størrelse. Satte ECC'n på full varme og lot bilen gå helt varm, ikke noe lekkasje registrert og varmeapparatet gå skikkelig varmluft. Regner med at dette er sjekk god nok. Nå gjenstår remontering av lydisolasjon, tepper og deksler :)

cossykiller
22/06/11, 22:42
sjekka at kjølevæska stemmer også ? :) så du ikke kjører på for lite kjølevæske, veit at det er en teit ting og si, men fort og glemme :)

MortenKr
22/06/11, 23:35
sjekka at kjølevæska stemmer også ? :) så du ikke kjører på for lite kjølevæske, veit at det er en teit ting og si, men fort og glemme :)

Joda, skal holde øye med nivået. Rant forøvrig ikke ut mye, for jeg satte klemme på de inngående slangene, slik som spesifisert i VADIS!

cossykiller
23/06/11, 01:01
Joda, skal holde øye med nivået. Rant forøvrig ikke ut mye, for jeg satte klemme på de inngående slangene, slik som spesifisert i VADIS!

på gamle bmwen så sleit jeg som et helvete med og få lufta skikkelig, men beste måten var og stille den i en god oppoverbakke, på med vifta på full varme og fylle på når det trengtes, får du gjort det får du all luft vekk og det er bare og tute og kjøre :)

borge92
27/07/11, 20:19
hei. Lurte bare på om det er mye jobb og skifte varmereregisteret?
Hva koster registeret?

Takker for svar.

lyngen
28/07/11, 10:11
bilder ;-D skal sjekke selv. men har gruet meg lenge nå :o