PDA

Vis full versjon : Nødmodus



Franka
21/06/11, 19:43
Har hatt litt av at varsellampen for motor (elektronik-lambda) har lyst men slukket. Nå lyser den igjen og jeg må finne ut om hva som er galt. Jeg kan starte bilen uten at kontakten til Luftmengdemåleren (lmm) er plugget i, når jeg setter den på er det ingen forskjell, kan det være at Lambdasonden er gåen da eller er det lmm. Håper noen har svar til meg. :confused:

Alpejohn
22/06/11, 10:30
Har hatt litt av at varsellampen for motor (elektronik-lambda) har lyst men slukket. Nå lyser den igjen og jeg må finne ut om hva som er galt. Jeg kan starte bilen uten at kontakten til Luftmengdemåleren (lmm) er plugget i, når jeg setter den på er det ingen forskjell, kan det være at Lambdasonden er gåen da eller er det lmm. Håper noen har svar til meg. :confused:


Ta en diagnose test! Eneste måten og finne et nøyaktigere svar. Kan sef. være dårlig LMM, eller lambda, men har du masse penger er det bare og kjøpe begge og prøve, men blir fort 5000,-. Og om du da bommer så ja, penger i dass. :)

Ring volvo, eller kjøp ditt eget diagnose utstyr. Jeg kjøpte til v70en jeg hadde, sparte sikkert flere 1000 på det. :)
Dagens påske tips!

Fredrik