PDA

Vis full versjon : Støy og avgasskrav b230fk



skogy
21/06/11, 19:37
Hva er Støy og avgasskrav på b230fk? finnes det papirer på nett som jeg kan skrive ut?

Wakdar
24/06/11, 10:26
Har du funnet noe på denne? Jeg er også på utkikk etter disse papirene. :rolleyes:

Daruu
24/06/11, 11:34
Om jeg ikke tar feil er det ikkenoe spessielt til den enkelte motor.
Det går på hva bilen din var registert med, støy står vel i vognkorte(?) mens avgasskravene vel blir bestemt etter hva slags år bilen er registrert i.

Wakdar
24/06/11, 13:48
Om jeg ikke tar feil er det ikkenoe spessielt til den enkelte motor.
Det går på hva bilen din var registert med, støy står vel i vognkorte(?) mens avgasskravene vel blir bestemt etter hva slags år bilen er registrert i.

På papirene jeg fikk hos vegtrafikkstasjonen om godkjenning av motorbytte står det:

Data byttemotor:

Fra norskregistrert bil: Ja/Nei
Registreringsnummer på donorbil: .................
Importert fra: ..............

Innførselsdokumentasjon vedlagt: Ja/Nei
Motornummer: ...........
Reg.nr/Chassisnummer donorbil: ............
Eu-typegodkjenningsnummer på donorbil: .............
Dokumentasjon på støy-/avgasskrav vedlagt: Ja/Nei
Effekt: .......
Dreimoment: .......
Slagvolum: .......
Vektøkning: ......

Ved import av motor skal støy-/avgasskrav dokumenteres på lik linje med bruktimport av kjøretøy.

Dokumentasjon av råkarosseri: ....................
(Ved effektøkning må det dokumenteres att råkarosseriet er konstruert for motoreffekten til den nye motoren)

Ollimo
24/06/11, 16:36
På papirene jeg fikk hos vegtrafikkstasjonen om godkjenning av motorbytte står det:

Data byttemotor:

Fra norskregistrert bil: Ja/Nei
Registreringsnummer på donorbil: .................
Importert fra: ..............

Innførselsdokumentasjon vedlagt: Ja/Nei
Motornummer: ...........
Reg.nr/Chassisnummer donorbil: ............
Eu-typegodkjenningsnummer på donorbil: .............
Dokumentasjon på støy-/avgasskrav vedlagt: Ja/Nei
Effekt: .......
Dreimoment: .......
Slagvolum: .......
Vektøkning: ......

Ved import av motor skal støy-/avgasskrav dokumenteres på lik linje med bruktimport av kjøretøy.

Dokumentasjon av råkarosseri: ....................
(Ved effektøkning må det dokumenteres att råkarosseriet er konstruert for motoreffekten til den nye motoren)

Viss motoren ikke er heftig trimma, er det ikke bare å få målt dette og legge ved papirene på det? Så lenge du har cat og noen dempere skal du vel fint komme deg på normale nivå.. :)

Wakdar
24/06/11, 20:41
Viss motoren ikke er heftig trimma, er det ikke bare å få målt dette og legge ved papirene på det? Så lenge du har cat og noen dempere skal du vel fint komme deg på normale nivå.. :)

Jeg har b230fk motor i 86.mod 245, så avgasskravene er ikke lik den bilen motoren kommer fra. Ikke er det krav til katalysator heller. Bilen er registrert før 1.oktober 1986, så den kan ha co 4.5 å likevel gå gjennom kontroll etter det jeg forstår. Kan bli litt værre med 3" JT med 1 lyddemper men. :rolleyes:

Ollimo
25/06/11, 21:50
Jeg har b230fk motor i 86.mod 245, så avgasskravene er ikke lik den bilen motoren kommer fra. Ikke er det krav til katalysator heller. Bilen er registrert før 1.oktober 1986, så den kan ha co 4.5 å likevel gå gjennom kontroll etter det jeg forstår. Kan bli litt værre med 3" JT med 1 lyddemper men. :rolleyes:

Da burde jo det gå fint! :) Må vel kanskje slenge på en lyddemper til :p

Wakdar
25/06/11, 21:52
Da burde jo det gå fint! :) Må vel kanskje slenge på en lyddemper til :p

Ja, får prøve uten først. Så får jeg se hvor det bærer. :p