PDA

Vis full versjon : V70 2,0 T 180hk - chip



erasmussen
21/06/11, 13:37
Hei!

Min onkel har en 2002 Volvo V70 2,0 T 180hk som han vurderer en chip til.

I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med :):

- Stemmer det at ECU ikke kan "flashes", men fysisk må loddes?

- Hva er realistisk effektøkning etter chip?

- Hvilke leverandører / tuningfirma anbefalles til jobben? Gjerne i Bergen og omegn, men også Oslo og omegn kan være aktuelt. Jeg har vært i kontakt med Chipsenter i Lørenskog, men vet også at "Turbo-Karlsen" i Mjøndalen (?) er flink :).


På forhånd takk!

- Erik

Lars'ern
21/06/11, 23:17
Du får kjøpt PPC her: http://sv.bsr.se/products/tuning-kits/volvo/v70-2000-2011/2.0t/

Turbokungen
22/06/11, 11:00
i følge bcb fikk man ikke ppc til v70 vis man har gass wire , måtte være elektronisk vist nok . er ute etter chipp til min 97 mod 180hk v70 selv , og ppc boks hadde vært det letteste men .

erasmussen
22/06/11, 15:15
Du får kjøpt PPC her: http://sv.bsr.se/products/tuning-kits/volvo/v70-2000-2011/2.0t/
Takk for svar:)!

Siden BSR leverer PPC til bilen, vil det si at ECU kan "flashes"? Anbefalles BSR i større grad enn andre tuningselskaper til Volvo?


i følge bcb fikk man ikke ppc til v70 vis man har gass wire , måtte være elektronisk vist nok . er ute etter chipp til min 97 mod 180hk v70 selv , og ppc boks hadde vært det letteste men .
Takk for svar :)!

Vet du om 2002 V70 har elektronisk gasswire? På de eldre 2,0LT så er det vel mulig og kun skru opp turbotrykket for økt effekt - min onkel gjorde dette på en 96 mod 850 LT han hadde tidligere. Er dette en mulighet også på nyere 2,0T?

--------------------------------------------------------------------------

Jeg har ikke så stor peiling på Volvo, så jeg håper dere bærer over meg med mine muligens åpenbare spørsmål :o

Alle råd og tips mottas med takk :)!

- Erik

Lars'ern
22/06/11, 22:28
Takk for svar:)!

Siden BSR leverer PPC til bilen, vil det si at ECU kan "flashes"? Anbefalles BSR i større grad enn andre tuningselskaper til Volvo?


Takk for svar :)!

Vet du om 2002 V70 har elektronisk gasswire? På de eldre 2,0LT så er det vel mulig og kun skru opp turbotrykket for økt effekt - min onkel gjorde dette på en 96 mod 850 LT han hadde tidligere. Er dette en mulighet også på nyere 2,0T?

--------------------------------------------------------------------------

Jeg har ikke så stor peiling på Volvo, så jeg håper dere bærer over meg med mine muligens åpenbare spørsmål :o

Alle råd og tips mottas med takk :)!

- Erik

Jeg vet ikke hva som anbefales egentlig, jeg vet bare att PPC er veldig enkelt, koble til på diagnosekontakten, og bytte program i hjernen :)

Mener det ikke er gassvaier på -01 V70'n her, så er sikkert ikke det på -02 heller :)

C.Erstad
23/06/11, 08:01
ELektronisk gasspedal på 00 og oppover!

MrX
23/06/11, 08:04
-99 og oppover

Per Turbo
23/06/11, 08:55
Stemmer som MrX sier, elektronisk fra 99 modellen og oppover.

Har selv bestilt PPC fra SCStyling til min 04 2.0T fra BSR så skal bli spennende å se hvordan det funker. Har god erfaring med BSR på eldre modeller hvor ECU har blitt loddet om men dette er min første SW trimming.

Langedal
23/06/11, 10:12
- Hvilke leverandører / tuningfirma anbefalles til jobben? Gjerne i Bergen og omegn, men også Oslo og omegn kan være aktuelt.

BSR Norge har hovedkontor litt sør for Bergen. http://www.bsr-tuning.no/kontakt/information/

Regner med de selger PPC boks til bilen din der også. Og de gir deg garantert den opplæringen du ønsker ifm. bruk av denne boksen.

Sjakalen
23/06/11, 10:30
Kjøpte en slik bil til han far på tirsdag. Synes ikke den gikk noe bra, dog var den full av vinterdekk og 3 personer. Burde hatt en slik sw.

erasmussen
23/06/11, 16:28
Jeg vet ikke hva som anbefales egentlig, jeg vet bare att PPC er veldig enkelt, koble til på diagnosekontakten, og bytte program i hjernen :)

Mener det ikke er gassvaier på -01 V70'n her, så er sikkert ikke det på -02 heller :)

Takk for tips!

PPC-tuningen til BSR virker jo meget enkel og grei. Så det er absolutt aktuelt :)



Stemmer som MrX sier, elektronisk fra 99 modellen og oppover.

Har selv bestilt PPC fra SCStyling til min 04 2.0T fra BSR så skal bli spennende å se hvordan det funker. Har god erfaring med BSR på eldre modeller hvor ECU har blitt loddet om men dette er min første SW trimming.

Vurderte du andre leverandører enn BSR, eller er dette det beste alternativet i dine øyne? Vet du hva den realistiske effektøkingen blir med chip på 2,0T? Av erfaring så vet jeg at BSR har en tendens til å ta litt hardt i når de oppgir økt effekt :o. Chipsenter.no mente at 35-40 ærlige HK og 50-55nm var realistisk :).


BSR Norge har hovedkontor litt sør for Bergen. http://www.bsr-tuning.no/kontakt/information/

Regner med de selger PPC boks til bilen din der også. Og de gir deg garantert den opplæringen du ønsker ifm. bruk av denne boksen.

Takk for tipset!
Positivt at BSR holder til i nærområdet i forhold til eventuelle problemer etc. :)


Kjøpte en slik bil til han far på tirsdag. Synes ikke den gikk noe bra, dog var den full av vinterdekk og 3 personer. Burde hatt en slik sw.

Med orginal SW er ikke disse bilene veldig spreke, men det kommer seg nok litt etter oppgradert SW :D

--------------------------------------------------------------------------

Takk for gode innspill sålangt :).


- Erik

Langedal
23/06/11, 22:55
Et annet tips er http://www.autopower.no/

De selger Rica bokser. Vet ikke hvordan deres software er kontra BSR. De var tidligere BSR forhandler, men gikk over til Rica. Vet ikke hvorfor.

De holder til i Arendal, men postordre funker fint :)

erasmussen
24/06/11, 18:34
Et annet tips er http://www.autopower.no/

De selger Rica bokser. Vet ikke hvordan deres software er kontra BSR. De var tidligere BSR forhandler, men gikk over til Rica. Vet ikke hvorfor.

De holder til i Arendal, men postordre funker fint :)

Takk for tipset!

Sendte en forespørsel til dem :). Spennende å høre hva som skiller Rica tuningen fra PPC.

Sålangt er det vel BSR sin PPC tuning som er mest aktuell grunnet at de har hovedkontor lokalt og at PPC virker meget enkelt og greit :)

MrX
24/06/11, 19:05
Største forskjellen er vell at rica boksen kan brukes på opptil 4 biler, men bsr sin bare funker på 1.

erasmussen
24/06/11, 19:28
Største forskjellen er vell at rica boksen kan brukes på opptil 4 biler, men bsr sin bare funker på 1.

Takk for info :).

Hvordan er det med PPC tuningen: Hvis jeg har en bil med PPC, men legger inn igjen org SW salg - har jeg da programmet tilgjengelig på PPC computeren til en tilsvarende bil?

- Erik

MrX
24/06/11, 19:49
En kompis bestilte nylig en Rica PPC boks til en 2.4D, har fikk beskjed om at kunne brukes på inntil 4 forskjellige biler. Men BSR sin PPC boks kun kan brukes til EN bil.

Per Turbo
24/06/11, 22:23
Ja alternativet hadde i så fall blitt RICA... har vurdert de også, men fikk en bra pris på BSR via kontakter. :)

erasmussen
27/06/11, 11:50
Da er BSR PPC-tuning bestilt direkte hos BSR her i Bergen :). Jeg håper vi får installert SW imorgen :D

Tusen takk for alle innspill ;).


- Erik

erasmussen
28/06/11, 15:37
Jeg har hentet PPC boksen nå og skal installere den etterpå :). Stemmer det at diagnoseuttaket på V70 N er under dashbord (fotbrønnen) på førersiden?


- Erik

AndersE88
28/06/11, 16:20
Jeg har hentet PPC boksen nå og skal installere den etterpå :). Stemmer det at diagnoseuttaket på V70 N er under dashbord (fotbrønnen) på førersiden?


- Erik

Ja, rett i nærheten av hendelen for å åpne panseret :)

erasmussen
28/06/11, 21:49
PPC er installert og bilen går enda :p. Merkbart bedre skyv og ikke minst meget enkel installasjon :). Anbefalles!

- Erik

Per Turbo
29/06/11, 00:16
Samme her, veldig godt fornøyd så langt. Drar godt fra start, men mest merkbart fra ca 80 og oppover, da skyver det bra ved fullt turbotrykk :D

Testdriver
29/06/11, 14:40
Samme her, veldig godt fornøyd så langt. Drar godt fra start, men mest merkbart fra ca 80 og oppover, da skyver det bra ved fullt turbotrykk :D
Og hva sier autolaten til dette? :) Blir det holdbart?

erasmussen
29/06/11, 15:43
Samme her, veldig godt fornøyd så langt. Drar godt fra start, men mest merkbart fra ca 80 og oppover, da skyver det bra ved fullt turbotrykk :D

Det var mye regn i går etter installasjonen av SW så det ble mye hjulspinn på testturen, men merket hvertfall stor forskjell. Bra skyv fra ca 2700 o/min. Flott lyd i disse Volvo 5erne :D