PDA

Vis full versjon : IPD stabstag til 945?



Røber'n
03/03/10, 11:09
Har lyst til å kjøpe et sett stabstag til 945'n. Jeg har surfa litt rundt og forelska meg i ipd sine.:D Er det noen som har noen erfaring med disse?
Pedersen skal ha 6 lapper for settet, mens de fra usa koster ca $350...
Blir det billigere å kjøpe fra usa, eller går det med i frakt og avgifter?
På ipd-sidene står det at wagon-kittet passer 945 '91-'95. Er det noen grunn til at det ikke skal passe på '96?

Ser at pedersen har whiteline-stag til ca 2000,- foran som et alternativ. Er disse greie til vogna mi som skal fungere som hverdagsbil i tillegg til litt lett moro?:eek:

hgnubel
03/03/10, 12:23
Regnet nettopp på det der til 850en min, men det er jo andre stag tror jeg.

Det jeg fant ut var at fra IPD med vanlig frakt direkte fra dem (ikke noe JetCarrier eller slikt), +mva +forenklet tollgebyr så ble det ca 5600kr. Pedersen selger de for 5199, så for min del lønner det seg å handle hos Pedersen hvis han kan sende dem hit for under 400kr.

volvoRsport
04/03/10, 17:12
fter?
På ipd-sidene står det at wagon-kittet passer 945 '91-'95. Er det noen grunn til at det ikke skal passe på '96?

95 var siste året for 940 i USA, passer derfor også 96-98.

volvo2før
04/03/10, 20:17
Regnet nettopp på det der til 850en min, men det er jo andre stag tror jeg.

Det jeg fant ut var at fra IPD med vanlig frakt direkte fra dem (ikke noe JetCarrier eller slikt), +mva +forenklet tollgebyr så ble det ca 5600kr. Pedersen selger de for 5199, så for min del lønner det seg å handle hos Pedersen hvis han kan sende dem hit for under 400kr.

Hvor mye er egentlig i frakt og avgifter fra USA viss man tar den billigste metoden?

hgnubel
04/03/10, 20:46
Hvor mye er egentlig i frakt og avgifter fra USA viss man tar den billigste metoden?

Legg varene i handlekurven, og gå til "View my basket", og så er det en knapp for å få en shipping-quote. Varierer sikkert litt om du er i Oslo eller på Utsira :)

Så er det vel bare å legge til 25% MVA og fortollingsgebyr. Fortollingsgebyret kan variere etter hvem som står for fortollingen (Posten, UPS, etc), men er gjerne 100-200kr.

Er såvidt jeg vet ikke tollavgift på bildeler, kun MVA og gebyr.

Kodja
05/03/10, 08:51
jeg har på 945LT'n min ALLE de IPD staga :) og er kjeeempefornøyd!

det er da 25mm stabstag foran, 25mm stabstag bak, sikkert 25mm "ambulansestaget midt under bilen, og da justerbare panhardstaget bak på akslen, alt da montert med medfølgende blå polyforinger fra ipd :) knallsaker! tror det med alt det og frakt + mva ble ca 8000+ :) vell verdt det synes nå jeg med den handlingen bilen fikk. aldri noe problem på glatt føre heller at bilen er dønn stiv synes jeg. bare mer moro :D