PDA

Vis full versjon : Turbo problemer V50 1,6D



Wirrumen
20/06/11, 10:26
Hei. Det hender at hvis jeg starter bilen og kjører så virker ikke turboen, også kan den begynne å virke etter noen minutter etter oppstart :P, og da virker den som den skal hele tiden.
Noen som har vært borti dette eller vet hva det kan være?

gull pilen
20/06/11, 20:15
Hei. Det hender at hvis jeg starter bilen og kjører så virker ikke turboen, også kan den begynne å virke etter noen minutter etter oppstart :P, og da virker den som den skal hele tiden.
Noen som har vært borti dette eller vet hva det kan være?

kan høres ut som en feilkode...
får du opp noe feil i instrumentet??
har samme med min akkurat nå også å det viste seg å være noe så enkelt som defekt bremselysbryter...

Wirrumen
21/06/11, 07:57
kan høres ut som en feilkode...
får du opp noe feil i instrumentet??
har samme med min akkurat nå også å det viste seg å være noe så enkelt som defekt bremselysbryter...

Jeg satte på diagnosetesteren og det lå inne en feil på camshaft sensor, slettet feilen for å se om den kom igjen, men det har den ikke gjort, å feilen med at det tar litt tid før turboen slår inn i starten er der enda :(.

Og nei er ingen feilmelding i dashbordet

C.Erstad
21/06/11, 08:37
Kan være feil med turboreguleringsventilen...

Wirrumen
21/06/11, 09:45
Kan være feil med turboreguleringsventilen...

Har tenkt kansje at det kan være noe sånt, hvor sitter den og hva gjør den egentlig?

C.Erstad
21/06/11, 10:57
Har tenkt kansje at det kan være noe sånt, hvor sitter den og hva gjør den egentlig?

SItter bak på motoren rett oppforbi lageret til høyre drivaksel...

Den stiller ladetrykket...

Wirrumen
22/06/11, 11:37
takk takk. Skal sjekke litt på det idag, kan vel mulig kansje være wastegaten tuller også?

Wirrumen
23/06/11, 12:55
Feilen er nå rettet opp. Det var den vakum slangen til wastegaten som hadde tatt kvelden bare :)