PDA

Vis full versjon : Reléet til hovedlyset som er gått? '90 760



Svirre
20/06/11, 02:32
Mista brått hovedlyset på bilen min, og mistenker at det er reléet som er synderen her. Har ikke spenning til nærlyset, men fulltlyset fungerer som normalt. Samme gjør lyshornet.

BlåFare
20/06/11, 08:27
Blir det bare mørkt når du "switcher" til nærlyset?
Mye mulig det er bare rele'et da.
Ta deg en tur på huggeriet og hent ett for og prøve.

Svirre
20/06/11, 13:57
Blir det bare mørkt når du "switcher" til nærlyset?
Mye mulig det er bare rele'et da.
Ta deg en tur på huggeriet og hent ett for og prøve.

Kun nærlyset som ikke fungerer ja. Mistenker at det er det siden det kun er nærlyset som blir borte. Alle p-lys og sånt lyser. Samt at lyshornet fungerer.

R.G
20/06/11, 21:16
du må nok kjøpe nytt rele, ikke lett å finne 1988 og nyere 760 på skroten. er ikke vanlige reler på dissa. 760 og 960 har andre spesielle rele mot vanlig 7 og 9 serie. er ett digert svart dobbelt rele merket med bostav a og e mener jeg. det rele styrer både lyshorn, fjern og nær

Svirre
20/06/11, 21:25
du må nok kjøpe nytt rele, ikke lett å finne 1988 og nyere 760 på skroten. er ikke vanlige reler på dissa. 760 og 960 har andre spesielle rele mot vanlig 7 og 9 serie. er ett digert svart dobbelt rele merket med bostav a og e mener jeg. det rele styrer både lyshorn, fjern og nær


Har du? :rolleyes:

Un4Given
20/06/11, 21:33
Før du gjør noe overilt, så prøv å åpne releet, så går du over loddingene med loddebolt. Hvis det ser ut som det er et brudd i et loddepunkt( i selve tinnet), så er det nok sikkert det. Mitt rele hadde problem med at fjernlyset av og til hang seg opp, og av og til ikke ville på. Jeg gikk over alle loddingene, og etterpå har det virket som bare det.

Svirre
20/06/11, 21:49
Før du gjør noe overilt, så prøv å åpne releet, så går du over loddingene med loddebolt. Hvis det ser ut som det er et brudd i et loddepunkt( i selve tinnet), så er det nok sikkert det. Mitt rele hadde problem med at fjernlyset av og til hang seg opp, og av og til ikke ville på. Jeg gikk over alle loddingene, og etterpå har det virket som bare det.

Akk det jeg ikke har :rolleyes:

TurboHansen
20/06/11, 22:11
Har du bilde av releet? Trur jeg har et liggende :)

Un4Given
21/06/11, 00:30
Akk det jeg ikke har :rolleyes:

Det kan da vel ikke være tomt for loddebolter på østlandet? Det må vel finnes et hjelpsomt menneske i nærheten som kan låne deg en loddebolt i et kvarters tid? :D

Svirre
21/06/11, 12:05
Har du bilde av releet? Trur jeg har et liggende :)

Skal få fiksa det ;)


Det kan da vel ikke være tomt for loddebolter på østlandet? Det må vel finnes et hjelpsomt menneske i nærheten som kan låne deg en loddebolt i et kvarters tid? :D

Vel, faren min har, men tinga hans fungerer jo ikke...dessuten så bytter jeg heller om jeg får tak i et :)

Un4Given
21/06/11, 12:26
Skal få fiksa det ;)



Vel, faren min har, men tinga hans fungerer jo ikke...dessuten så bytter jeg heller om jeg får tak i et :)

He-he, den er grei.. :D

Bella6
21/06/11, 16:55
Sjekk så ikke stikkarane har svidd seg i releholderen inn på rele, det sjedde me 760ien min, trodde og det var rele;)

Svirre
22/06/11, 02:23
Sjekk så ikke stikkarane har svidd seg i releholderen inn på rele, det sjedde me 760ien min, trodde og det var rele;)

Skal sjekke.

R.G
27/06/11, 04:59
Har du? :rolleyes:

nei, solgte mitt til Bella6;)

Un4Given
27/06/11, 07:06
Nå kom jeg på en sak her. Var innom min lokale Volvoforhandler her i fjorsommer, og ønsket å kjøpe meg et nytt rele til min bil.
Da fikk jeg til svar at; Nei, det er nok ute av Volvos sortiment. Om du da har samme rele som meg, og Bil i Nord har rett, så må du nok prøve å låne deg en loddebolt likevel.. ;)

Nå har jeg riktignok en kraftig mistanke om at flesteparten av de som jobber på Bil i Nord, er noen ganske enkle vesner, og i særdeleshet apekatten som sitter på delelageret. Dette er ganske frustrerende i og med at det jo er såpass oversvømt av brukte/tredjepartsdeler til min kjære 960.. :rolleyes:

Jan-Einar Jenssen
27/06/11, 09:18
hviss det er likt som på 960 så har jeg muligens et liggende :)

Svirre
27/06/11, 15:10
Nå kom jeg på en sak her. Var innom min lokale Volvoforhandler her i fjorsommer, og ønsket å kjøpe meg et nytt rele til min bil.
Da fikk jeg til svar at; Nei, det er nok ute av Volvos sortiment. Om du da har samme rele som meg, og Bil i Nord har rett, så må du nok prøve å låne deg en loddebolt likevel.. ;)

Nå har jeg riktignok en kraftig mistanke om at flesteparten av de som jobber på Bil i Nord, er noen ganske enkle vesner, og i særdeleshet apekatten som sitter på delelageret. Dette er ganske frustrerende i og med at det jo er såpass oversvømt av brukte/tredjepartsdeler til min kjære 960.. :rolleyes:

Skal høre på Volvo i morra. Skal begynne som lærling der, så jeg får nok et ganske bra svar der nå :) De får tak i det meste, selv om det er utgått :p



hviss det er likt som på 960 så har jeg muligens et liggende :)

Jeg vil tru de er like så lenge det er snakk om 1. 960. Ikke 960II.

Jan-Einar Jenssen
27/06/11, 17:59
er 960 fra 95+ jeg har. så da passer det vel ikke

R.G
27/06/11, 21:35
må være fra 960 1 ja. anna type på 960 2.

Volvo_960_1995
27/06/11, 23:57
Hvilket delenummer står det på det ?.

Da kan du eventuellt finne ett på Ebay..

de_icer
28/06/11, 23:40
Det er mulig jeg kan hjelpe deg med dette, har jo slakta et par 760'er. Ta kontakt hvis du trenger!